Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Pastorala divortatilor 
Autor Mesaj
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 25 Iun 2006, 12:30
Mesaje: 1206
Mesaj Re: Legat de familie
elenbch scrie:
Daca o persoana a divortat se mai poate recasatori religios.
O sa avem un bebe iar eu nu am mai fost casatorita. El din prima casatorie nu are copii


Nu mi-e clar: prima casatorie a lui a fost religioasa (si unde) sau numai civila?


10 Sep 2007, 22:31
Profil
Membru Junior
Avatar utilizator

Membru din: 10 Sep 2007, 20:01
Mesaje: 5
Mesaj Re: Legat de familie
Florin Ardelean scrie:
elenbch scrie:
Daca o persoana a divortat se mai poate recasatori religios.
O sa avem un bebe iar eu nu am mai fost casatorita. El din prima casatorie nu are copii


Nu mi-e clar: prima casatorie a lui a fost religioasa (si unde) sau numai civila?




prima casatorie a fost si religioasa si civila .
Doar ca nu au avut copii si acest lucru a dus la despartirea definitiva.
Nula nu poate fi pt ca au consimtit amandoi, deci...am cam inteles ..


11 Sep 2007, 09:40
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 27 Apr 2006, 16:45
Mesaje: 615
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Legat de familie
elenbch scrie:
prima casatorie a fost si religioasa si civila .
Doar ca nu au avut copii si acest lucru a dus la despartirea definitiva.
Nula nu poate fi pt ca au consimtit amandoi, deci...am cam inteles ..

Nu de mult Ioan a spus ceva in genul ca refuzul de a avea copii poate duce la anularea casatoriei, deci daca sotia nu a vrut sa faca copii... ar fi ceva sanse. Daca insa nu au avut copii pentru ca ea nu putea sa faca casatoria e valida. In plus e foarte urat din partea celui care il paraseste pe celalalt condamnandu-l la singuratate pentru ca are o neputinta... o nota proasta pentru viitor... si nu stim cand ne va incerca si pe noi vreo oarecare neputinta.

Oricum eu fiind ortodoxa, in domeniul asta imi dau doar cu presupusul, ma scuzati.

_________________
Imagine Fie, Doamne, mila Ta spre noi, precum am nădăjduit şi noi întru Tine.


11 Sep 2007, 10:39
Profil YIM
Membru Junior
Avatar utilizator

Membru din: 10 Sep 2007, 20:01
Mesaje: 5
Mesaj pentru cristina
..nu se pune problema ca ea nu a vrut ci put si simplu nu a putut , desi au vrut..
Ea a plecat de acasa si a depus divortul .....dupa mine ...pt ca probabil vroia sa-i faca un bine ..si pt ca se schimbase foarte mult ca nu poate avea copii.
Oricum multumesc foarte mult pentru raspunsuri
Cred ca am aflat ...ca eu nu o sa primesc binecuvantarea religioasa , desi nu am mai fost casatorita.
Dar stie cineva daca poate veni preotul , numai greco-catolic , sa ne citeasca in vreun fel sau altceva, pentru ca in biserica e clar ca nu se poate.
. Nu vrem preot ortodox din cauza unei istorii din familia sotului .
Multumesc


11 Sep 2007, 10:59
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 16 Noi 2006, 13:54
Mesaje: 916
Locaţie: ORADEA
Mesaj 
Discutati cu un preot, daca se poate cu vicarul judecatoresc al eparhiei din care faceti parte. Solutia este Tribunalul.
Sunt multe capete pentru care o casatorie poate fi declarata nula.


11 Sep 2007, 20:50
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Mai 2007, 19:11
Mesaje: 2238
Mesaj 
elenbch scrie:
1-Nu vrem preot ortodox din cauza unei istorii din familia sotului .



2-Dar stie cineva daca poate veni preotul , numai greco-catolic , sa ne citeasca in vreun fel sau altceva, pentru ca in biserica e clar ca nu se poate.


1-Dacă cineva nu poate trece peste o întâmplare nefericita (aşa bănuiesc că o fi fost) înseamnă că nu poate ierta şi de iertare are mai mare nevoie cel care se supără, pentru că Dumnezeu pe el l-a incercat şi i-a scos în faţă "istoria", ca el după aceea să dovedească aceeaşi disponibilitate în a iubi.


2-Dacă aţi vorbit cu un preot, dacă vi s-a transmis şi ştiţi clar că o cununie religioasă nu se mai poate face(pentru că Iisus Cristos nu o poate binecuvânta), şi voi totuşi veţi avea un copil...
Hmm, grea situaţie!
Dacă vreun preot vă va vizita şi vă va citi orice v-ar putea da impresia că sunteţi binecuvântaţi, atunci el va purta greutatea întregii situaţii. Dar totuşi aveţi mare nevoie de un preot pentru că prin el numai Iisus Cristos vă poate ajuta.

3-Deşi mă rog lui Dumnezeu să mă ajute oricând, dar în mod special acum, vă rog să mă iertaţi dacă...v-am necăjit!

_________________
Întruparea este singura şansă a sufletului de a-L preamări pe Dumnezeu!


15 Sep 2007, 04:34
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re:
Florin Ardelean scrie:
Dar, draga writer, spre deosebire de voi, pentru catolici si ortodocsi viata sacramentala are o importanta capitala lor. Si tine de mantuire in final.

Ori prin recasatorie tu faci un pacat grav in fiecare zi pe care o traiesti cu noua sotie, punandu-ti in joc credinta, viata sacramentala si, in final, propria mantuire (evident ca Dumnezeu e cel care ne-o va spune daca am facut-o sau nu, nu noi judecam).

În cazul în care între cei doi există însă dragoste adevărată, recăsătorirea nu este un păcat aşa de grav precum încearcă unii să insinueze. Ba dimpotrivă este osândă peste osândă să stai în căsătorie cu cineva pe care nu iubeşti cu adevărat şi în despărţire faţă de cineva pe care iubeşti cu adevărat. Nu totdeauna dragostea adevărată apare atunci când trebuie, nu totdeauna creştinii se căsătoresc cu cine ar trebui să o facă. De aceea re-căsătorirea, atunci când este vorba despre iubire adevărată ar trebui să fie posibilă, şi fără să fie considerat păcat de moarte; între un bărbat şi o femeie care se iubesc cu adevărat adulterul înseamnă să nu fie împreună. Şi aici intervine şi interpretarea corectă a "ceea ce a unit Dumnezeu omul să nu despartă", pentru că aici este vorba despre ceea ce Dumnezeu a unit prin iubire adevărată, iar nu în mod absolut necesar exclusiv prin sacramentul căsătoriei. Iubirea adevărată care îi uneşte pe cei care se iubesc cu adevărat, chiar dacă au avut în prealabil o căsătorie religioasă la biserică, este tot de la Dumnezeu şi de aceea re-căsătorirea în astfel de cazuri ar trebui să fie făcută posibilă. Din moment ce Dumnezeu sădeşte această dragoste minunată între cei doi şi în inimile lor, din moment ce Dumnezeu îi uneşte prin această iubire (aparent imposibilă, în situaţia celor deja căsătoriţi) atunci şi Biserica ar trebui să considere adevărată şi legitimă o "nouă" taină a căsătoriei pentru că nu trebuie ca oamenii, fie ei şi preoţi să dezbine ceea ce Dumnezeu a unit prin iubire.


02 Dec 2012, 09:17
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re:
radukn scrie:
Biserica permite separarea, nu divortul.

Femeia are deci optiunea de a divorta civil si de a duce o viata separata, dar nu se poate recasatori.

Deci nu e obligata sa stea cu "batausul". E obligata insa sa nu se recasatoreasca. Un rau mai mic?

Se poate desigur si recasatori (nu la catolici) sau trai cu un alt barbat, dar fara acces la Sfanta Euharistie. Trebuie puse costurile in balantza.

Ar trebui însă ca Biserica să permită chiar şi divorţul, nu doar o simplă separare, în cazurile în care "dragostea" dintre cei căsătoriţi este moartă, iar femeia întâlneşte adevărata ei iubire. În astfel de cazuri este normal să permiţi o căsătorie sacarmentală şi legitimă, care în esenţa ei nu este păcat de moarte, din punctul meu de vedere, şi este normal ca, atâta timp cât Dumnezeu a sădit dragostea adevărată în inimile celor doi iubiţi (pentru că această dragoste este sădită de Dumnezeu, nu este o "făcătură" omenească), este absolut normal ca şi Biserica să acţioneze în consecinţă şi să permită re-căsătorirea în cazul unora care deja au mai fost odată cununaţi religios. Ba aş spune că ar fi chiar un păcat grav comis de Biserică în cazul în care nu ar permite celor doi pocăiţi care se iubesc din inimă să se căsătorească doar pentru că, spre exemplu unul dintre ei, să zicem ea, a mai fost odată căsătorită. Este punctul meu de vedere şi cred că este după voia lui Dumnezeu iar nu împotriva voii Sale. Şi "pachetul" conţine inclusiv posibilitatea primirii la Sfânta Împărtăşire.


02 Dec 2012, 09:36
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re:
dia scrie:
Cununiile a doua, a treia si a ... nu stiu cata din BO sunt, iertare pentru termenul dur, binecuvantare a curviei, cata vreme Domnul a spus: Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta.

În anumite cazuri specifice această exprimare este într-adevăr nu doar dură, ci este greşită. Nu oricare a doua căsătorie este o curvie, ci doar acelea care nu sunt întemeiată pe o iubire adevărată, legitimată de chiar Dumnezeu. Ceea ce a spus Domnul are însă mai multe interpretări, interpretarea legalistă adoptată de catolicism nefiind însă singura valabilă şi validă, inclusiv şi mai ales înaintea lui Dumnezeu. Pe doi oameni care se iubesc cu adevărat, care au o poveste de dragoste adevărată, Dumenezeu este Cel Care îi uneşte în iubirea lor, chiar dacă în ochii unora, poate chiar şi ai preoţilor, ei sunt în stare de curvie şi de păcat de moarte. Toată problema este că Dumnezeu vede lucrurile cu alţi ochi decât îi vedem noi, şi aici se includ şi preoţii, iar ceea ce noi oamenii vedem, inclusiv preoţii şi Biserica, nu este întotdeauna ceea ce Dumnezeu vede, fiind expuşi greşelii şi a tot felul de interpretări extrem de legaliste, de revanşarde şi pe care, culmea, mai şi încercăm să le legitimăm pe seama voii lui Dumnezeu.

dia scrie:
Cred ca pentru un catolic ajuns in fata optiunii despartirii, problema se pune astfel: ce este mai importanta, relatia cu Dumnezeu si cu Biserica sau viata mea personala, lumeasca?

Este evident importantă relaţia cu Dumnezeu, însă de multe ori aceasta este în relaţie, subtilă, cu relaţia cu aproapele, inclusiv cu persoana iubită. În situaţia specifică de care vorbim pe acest topic o piedică pusă în faţa iubirii adevărate prin neacceptarea posibilităţii unei a doua căsătorii religioase, legitimă, poate constitui şi de cele mai multe ori chiar constituie o piedică în relaţia omului cu Dumnezeu, pentru că iubirea neîmpărtăşită şi neconcretizată în căsătorie a celor doi iubiţi afectează raporturile lor cu Dumnezeu; când inima îţi este sfâşiată de neîmplinirea şi neîmpărtăşirea iubirii sincere, din inimă, ba mai mult îţi mai este şi împovărată de chinurile geloziei, nu mai ai cum să ai o raportare la Dumnezeu atât de bine pe cât ai putea pentru că te trage mereu înapoi nemulţumirea şi nefericirea în dragoste, nefericire care îţi poate fi întreţinută şi alimentată de mentalitatea excesiv de legalistă care domnea şi poate încă mai domneşte în catolicism.

dia scrie:
Personal, cunosc o femeie care duce o viata de cosmar cu barbatul ei. Insa, datorita faptului ca este deosebit de credincioasa, este si una din persoanele cele mai senine pe care le cunosc. Nimic nu transpare suferinta ei. Nici prin cap nu-i trece nici macar sa se separe.

Ceea ce dumneavoastră puneţi înainte este însă un singur caz particular, însă în practică lucrurile sunt mult mai diverse şi mai complicate. Eu cunosc cazuri care sunt altfel decât cel descris mai sus, iar în acelea transpare mult iubirea neîmpărtăşită.

dia scrie:
Cine are o viata de credinta intensa si o relatie profunda cu Dumnezeu nu isi pune problema astfel. Sotul (sotia) sunt cei pe care Dumnezeu ni i-a dat. A-i schimba dupa bunul nostru plac inseamna a refuza crucea Domnului si a batjocori juramintele facute la altar. Cred ca juramintele de la Casatorie sunt bagatelizate. Prea des se uita ce juram si, mai cu seama, in fata Cui juram. Nu spun ca e usor sa duci o viata alaturi de un om. Dar nici lui Cristos nu i-a fost usor sa-si duca crucea. Noi, niste biete fapturi, carcotim mereu si ne agatam de tot felul de pogoraminte si alte asemenea tertipuri avocatesti ca se ne justificam micimea sufletului si lipsa de credinta. Sa fim seriosi, cati refuza se divorteze pentru ca nu vor sa il supere de Isus?

Aici avem din nou de a face cu interpretarea excesiv de legalistă a ceea ce credem noi că Dumnezeu ne-a dat. Sunt oameni care dimpotrivă simt, iubesc şi conştientizează foarte profund şi serios că persoana pe care Dumnezeu le-a dat-o lor nu este totdeauna aceea cu care la un moment dat s-au căsătorit religios, ci că de fapt este o alta. Jurămintele date la altar, doar de conivenţă, doar în mod formal, şi fără să fie sincere ce valoare pot avea, şi ce valoare de legare pot avea pentru cei doi, dacă mai apoi unul dintre ei descoperă iubirea adevărată în altă parte? Creştinii sau mai puţin creştinii nu se căsătoresc (prima oară) totdeauna cu cine ar trebui să o facă; de ce să le impunem noi lor că persoana rânduită lor de Dumnezeu este alta decât aceea pe care chiar dragostea şi inima lor o identifică în lumina iubirii adevărate? Cine suntem noi să decidem că o persoană faţă de care s-au făcut jurăminte, de multe ori nesincere, făţarnice, formale, formaliste, este persoana care cu adevărat le este lor rânduită de Dumnezeu şi nu aceea pe care ei înşişi o descoperă în lumina iubirii ca atare? Nu ne atribuim noi nouă înşine cam multă "cunoaştere", cam multă "ştiinţă", cam prea multe "certitudini" bazate pe prejudecăţi excesiv de legaliste şi în esenţa lor nesincere şi eronate?


02 Dec 2012, 10:13
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re:
anam scrie:
Faptul ca nu pot participa la Euharistie persoanele divortate si recasatorite nu este o inventie a Bisericii ci se bazeaza pe Sfanta Scriptura. “Oricine isi lasa sotia si se insoara cu alta comite adulter; iar cine se insoara cu una lasata de barbat comite adulter” Luca (16:18) Deci Biserica nu face decat sa fie fidela cuvintelor lui Isus.

Fortunatus scrie:
Declararea nulităţii unei căsătorii se face de către tribunalele bisericeşti, potrivit dreptului canonic. De exemplu, dacă actul nu a fost liber, ci cei doi s-au căsătorit contra voinţei lor, căsătoria este declarată nulă. Pare simplu, dar în concret lucrurile pot fi foarte complicate. Deci, un greco-catolic (şi, în general, un catolic) se mai poate căsători "a doua oară" numai dacă prima căsătorie a fost nulă, aşa cum foarte bine a spus şi Ioan.

Deci spuneţi că Biserica nu face decât să fie fidelă cuvintelor lui Iisus Hristos? Păi atunci cum de nu poate să permită chiar şi divorţul şi recăsătorirea în cazurile în care chiar Hristos Iisus a permis aceste lucruri? Şi iată ce spune Hristos în Evanghelia după Matei:

Şi s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L şi zicând: Se cuvine, oare, omului să-şi lase femeia sa, pentru orice pricină? Răspunzând, El a zis: N-aţi citit că Cel ce i-a făcut de la început i-a făcut bărbat şi femeie? Şi a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de femeia sa şi vor fi amândoi un trup. Aşa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu despartă. Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea carte de despărţire şi să o lase? El le-a zis: Pentru învârtoşarea inimii voastre, v-a dat voie Moise să lăsaţi pe femeile voastre, dar din început nu a fost aşa. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, şi se va însura cu alta, săvârşeşte adulter; şi cine s-a însurat cu cea lăsată săvârşeşte adulter. (Matei 19, 3-9)

And I say to you, that whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and he that shall marry her that is put away, committeth adultery. (Matei 19, 9) (Douay-Rheims Catholic Bible)

Deci iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al adulterului, Hristos a permis divorţul ("cartea de despărţire") şi implicit şi recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de Însuşi Hristos, cel care divorţează de soţia lui (şi probabil că şi reciproca este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu soţia) nu comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte era unit în căsătorie. Şi având dreptul să se despartă şi să fie neunit are în mod implicit şi dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai este unit cu femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos specifică clar acest lucru.


02 Dec 2012, 11:15
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 11, 12, 13, 14, 15


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România