Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 70 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
re-casatoria 
Autor Mesaj
Preot
Avatar utilizator

Membru din: 15 Mar 2006, 16:46
Mesaje: 253
Locaţie: Toronto, Canada
Mesaj 
singhel scrie:
O sa fac o vizita pana la un preot ortodox sa ma uit in Euhologhionul mare si sa-i cer si Dreptul canonic al lui Floca sa vedem ce scrie pe-acolo, in weekend revin cu informatii pe tema casatoriei de-a doua.


Ati reusit sa cautati ce v-ati propus? M-ar interesa daca exista o pozitie clara sau sunt doar pareri si ... pareri.

Multumesc!

_________________
Imagine


15 Aug 2007, 21:26
Profil WWW
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 15 Iun 2006, 22:17
Mesaje: 2659
Mesaj 
Dreptul canonic il am langa mine, iar la Euhologhionul mare inca n-am ajuns. Nu m-am uitat inca decat la Maslu, Cununia, maine, intr-o pauza... Cand ma mai duc pe la ortodocsi...


15 Aug 2007, 21:28
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 15 Iun 2006, 22:17
Mesaje: 2659
Mesaj 
Wow!

Biserica Ortodoxa afirma ca Taina Cununiei nu are caracter indelibil si ca odata cu pronuntarea divortului bisericesc practic se incheie si harul sacramental si spune clar ca a 2a nunta este Taina, desigur, dupa un ritual mai redus, usor penitential - avand in vedere ca nunta dintai s-a desfacut din pricina unei vini pe care o avea unul dintre soti, etc. (Floca, N.Ioan - Drept canonic ortodox vol. II, pg. 101 - 111)


16 Aug 2007, 06:20
Profil
Preot
Avatar utilizator

Membru din: 15 Mar 2006, 16:46
Mesaje: 253
Locaţie: Toronto, Canada
Mesaj 
singhel scrie:
Wow!

Biserica Ortodoxa afirma ca Taina Cununiei nu are caracter indelibil si ca odata cu pronuntarea divortului bisericesc practic se incheie si harul sacramental si spune clar ca a 2a nunta este Taina, desigur, dupa un ritual mai redus, usor penitential - avand in vedere ca nunta dintai s-a desfacut din pricina unei vini pe care o avea unul dintre soti, etc. (Floca, N.Ioan - Drept canonic ortodox vol. II, pg. 101 - 111)


Multumesc mult!
Sunt surprins ... si nu prea, pentru ca nu e prima data cand aud de aceasta varianta. Interesant este ca si varianta Cristinei am mai auzit-o. Chiar am citit mai demult, intr-o carte de dogmatica ortodoxa cum ca doar prima cununie este Sf. Taina (in cazul divortatilor). Cred ca e putina neclaritate la ei in privinta cununiei.

_________________
Imagine


17 Aug 2007, 14:23
Profil WWW
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 15 Iun 2006, 22:17
Mesaje: 2659
Mesaj 
Cred ca depinde f mult de sursele care sunt folosite. Insa... asta scrie in Dreptul Canonic.


17 Aug 2007, 14:48
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re:
radukn scrie:
Exista: casatoria in ochii lui Dumnezeu si "casatoria" in ochii statului. Un el si o ea care se hotarasc sa traiasca impreuna, isi legalizeaza situatia in fatza statului, apoi divortzeaza... nu au fost niciodata casatoriti in fatza lui Dumnezeu, deci se pot casatorii (cu altcineva, sau impreuna daca se reimpaca). Pacatul concubinajului poate fi iertat, dar de o casatorie in fatza lui Dumnezeu nu poti fi "iertat".

Valeriu Domuta scrie:
Atat timp cat prima casatorie nu este declarata nula si sotul (sotia) este in viata, nu poate fi celebrata in mod valid o a doua casatorie.

"Şi s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L şi zicând: Se cuvine, oare, omului să-şi lase femeia sa, pentru orice pricină? Răspunzând, El a zis: N-aţi citit că Cel ce i-a făcut de la început i-a făcut bărbat şi femeie? Şi a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de femeia sa şi vor fi amândoi un trup. Aşa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu despartă. Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea carte de despărţire şi să o lase? El le-a zis: Pentru învârtoşarea inimii voastre, v-a dat voie Moise să lăsaţi pe femeile voastre, dar din început nu a fost aşa. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, şi se va însura cu alta, săvârşeşte adulter; şi cine s-a însurat cu cea lăsată săvârşeşte adulter." (Matei 19, 3-9)

"And I say to you, that whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and he that shall marry her that is put away, committeth adultery." (Matei 19, 9) (Douay-Rheims Catholic Bible)

Deci iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al adulterului, Hristos a permis divorţul ("cartea de despărţire") şi implicit şi recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de Însuşi Hristos, cel care divorţează de soţia lui (şi probabil că şi reciproca este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu soţia) nu comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte era unit în căsătorie. Şi având dreptul să se despartă şi să fie neunit are în mod implicit şi dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai este unit cu femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos specifică clar acest lucru.


02 Dec 2012, 11:34
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 12 Mar 2009, 21:53
Mesaje: 1559
Mesaj Re: re-casatoria
De ce casatoria este considerata o taina ? Ca de aici se incurca tot. Pavel spunea ca este o ingaduinta si ca ideala ar fi burlacia, insa cine nu poate mai bine sa se casatoreasca decat sa arda. Daca ar fi o taina infaptuita de Dumnezeu nu ar fi perfecta ?


04 Dec 2012, 00:55
Profil YIM
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: re-casatoria
Gigi Becali scrie:
De ce casatoria este considerata o taina ? Ca de aici se incurca tot. Pavel spunea ca este o ingaduinta si ca ideala ar fi burlacia, insa cine nu poate mai bine sa se casatoreasca decat sa arda. Daca ar fi o taina infaptuita de Dumnezeu nu ar fi perfecta ?
Pentru ca efectiv este o taina cum ingaduinta desfranarii este acopedrita cu un sacrament ca prin dedicarea sotilor(unul altuia) sa rezulte din ea copii sfinti, curati.
14. Căci bărbatul necredincios se sfinţeşte prin femeia credincioasă şi femeia necredincioasă se sfinţeşte prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voştri ar fi necuraţi, dar acum ei sunt sfinţi.(1Cor7,14)

_________________
Lăudat fie Isus!


06 Dec 2012, 09:47
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 05 Aug 2008, 11:04
Mesaje: 32
Locaţie: Germania
Mesaj Re: Re:
Leon scrie:
"Şi s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L şi zicând: Se cuvine, oare, omului să-şi lase femeia sa, pentru orice pricină? Răspunzând, El a zis: N-aţi citit că Cel ce i-a făcut de la început i-a făcut bărbat şi femeie? Şi a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de femeia sa şi vor fi amândoi un trup. Aşa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu despartă. Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea carte de despărţire şi să o lase? El le-a zis: Pentru învârtoşarea inimii voastre, v-a dat voie Moise să lăsaţi pe femeile voastre, dar din început nu a fost aşa. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, şi se va însura cu alta, săvârşeşte adulter; şi cine s-a însurat cu cea lăsată săvârşeşte adulter." (Matei 19, 3-9)

"And I say to you, that whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and he that shall marry her that is put away, committeth adultery." (Matei 19, 9) (Douay-Rheims Catholic Bible)

Deci iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al adulterului, Hristos a permis divorţul ("cartea de despărţire") şi implicit şi recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de Însuşi Hristos, cel care divorţează de soţia lui (şi probabil că şi reciproca este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu soţia) nu comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte era unit în căsătorie. Şi având dreptul să se despartă şi să fie neunit are în mod implicit şi dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai este unit cu femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos specifică clar acest lucru.


De aici nu rezulta nici un fel de "implicit" ca Isus Cristos ar fi permis recasatoria. Sigur ca oricine poate specula in fel si chip in directia dorita de el, pentru ca sa-si adoarma constiinta, dar adevarul e unul singur: la catolici, Biserica nu accepta recasatoria. Acest lucru vine de la Dumnezeu, iar casatoria este un sacrament.
Am aici un articol interesant despre acest subiect: http://www.catholiceducation.org/articl ... mf0099.htm
In plus, exista suficiente locuri in Biblie unde se spune clar ca nu se accepta divortul si recasatoria.


26 Dec 2012, 19:14
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 22 Mar 2012, 11:18
Mesaje: 57
Mesaj Re: Re:
kmbh69 scrie:
De aici nu rezulta nici un fel de "implicit" ca Isus Cristos ar fi permis recasatoria. Sigur ca oricine poate specula in fel si chip in directia dorita de el, pentru ca sa-si adoarma constiinta, dar adevarul e unul singur: la catolici, Biserica nu accepta recasatoria.

Rezultă chiar explicit, adică mai exact este afirmat acest lucru explicit de Hristos. Că Biserica Catolică nu acceptă recăsătorirea este un fapt. Eu scoteam însă în evidenţă din evanghelia după Matei că Hristos acceptă (dar nu impune) în anumite condiţii divorţul şi recăsătorirea fără ca să fie vorba şi de adulter.

Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, şi se va însura cu alta, săvârşeşte adulter; (Matei 19, 9)


26 Dec 2012, 20:28
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 70 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România