Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 254 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Următorul
Liturghia tridentina 
Autor Mesaj
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 432
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Rugaciunile incepatoare
Textul Sfintei Misse se gaseste in multe locuri pe net. Pentru limba romana, o sora in Cristos s-a ostenit sa o traduca, iar eu am publicat traducerea, pe coloane, aici: http://www.catehism.ro/LT.htm

Dar ceea ce vedem noi la Sf Missa este partea ei publica. Pana la a incepe aceasta parte publica, prin cuvintele "Voi intra in altarul Domnului", preotul are de facut pregatirea, care, intr-un fel, face parte tot din celebrare, dupa cum in celalalt rit traditional, cel rasaritean, Proscomidia face parte din Liturghie, chiar daca e facuta in taina.

Sunt, mai intai, rugaciunile incepatoare. Acestea sunt fie psalmi ca atare, fie inspirate de psalmi. Nu este obligatoriu ca preotii sa rosteasca rugaciunile incepatoare, dar este recomandat. Fericitul Pius al XI-lea a acordat preotilor care fac aceste rugaciuni incepatoare o indulgenta de 5 ani si o indulgenta deplina preotilor care o fac la fiecare dintre Missele lor zilnice, timp de o luna, in conditiile obisnuite (spovada si rugaciune dupa intentiile Suveranului Pontif).

In timpul rugaciunilor incepatoare preotul este, inca, imbracat in hainele lui obisnuite (pentru preotii seculari traditionalisti, asta inseamna sutana ori reverenda. Imbracamintea specifica ordinului lor pentru preotii din clerul regulat). Introducerea la rugaciunile incepatoare:
Ne reminiscaris, Domine, delicta nostra, vel parentum nostrorum, neque vindictam sumas de peccatis nostris. Aleluia.

ceea ce se poate traduce cu:
"Nu-ti aminti, Doamne,de pacatele noastre, nici de ale parintilor nostri, nici nu te razbuna din pricina pacatelor noastre".

Mai departe, preotul rosteste Psalmul 83 "Quam dilecta tabernacula tua..." din Liber Psalmorum. Acesta era recitat de evrei cand se indreptau spre Templu pentru a sarbatori Pastile (Pessah).

Urmeaza Psalmul 84 "Benedixisti, Domine, terram tuam..." in care ne amintim ca Dumnezeu si-a aratat, din nou, favoarea fata de Poporul Sau si a continuat, in ciuda inconsecventelor lui, sa-i arate lui comoara indurarii Sale.

Urmeaza Psalmul 85 "Inclina, Domine, aurem tuam...", care e un apel la indurarea lui Dumnezeu.

Uneori se adauga Psalmul 115 "Credidi..." si Psalmul 129 "De profundis...".

In sfarsit, urmeaza rugaciunea specifica, pe care o voi reproduce si traduce intr-o postare ulterioara.

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


21 Sep 2013, 14:55
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 432
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Iata rugaciunea specifica (de dupa psalmi) cu care preotul continua pragatirea Missei, intr-o traducere cat mai literala:

"Nu-ti aminti de delictele noastre, Doamne nici de cele ale parintilor nostri si nu te razbuna din pricina lor. Aleluia.
Doamne, indura-te de noi. Cristoase, indura-te de noi, Doamne, indura-te de noi. Tatal nostru (...). Am spus: Doamne, indura-te de mine, vindeca sufletul meu, fiindca am pacatuit impotriva ta. Doamne, intoarce-Te, un pic, spre noi si ai mila de servitorii tai. Fie ca indurarea Ta, Doamne, sa se intinda deasupra noastra. Ca am sperat in Tine. Fie ca preotii Tai sa se invesmanteze in dreptate si ca sfintii Tai sa exulte. Doamne, purifica-ma pe mine de (greselile) cele ascunse. Si apara slujitorul Tau de cele pe care nu le-a facut. Doamne, asculta rugaciunea mea si fa ca strigatul meu sa ajunga la Tine."

(Daca sunt acoliti sau credinciosi, preotul spune: "Domnul fie cu voi" R: Si cu spiritul tau). Sa ne rugam. O, Doamne prea iertator, binevoieste, in bunatatea ta, sa apleci urechea la rugile noastre si sa luminezi inimile noastre cu gratia Spiritului Sfant, ca sa meritam sa fim ministri demni ai misterelor Tale si sa Te iubim cu iubire care nu se stinge.
(dupa o scurta tacere continua cu:)
Doamne, care toate inimile le vezi descoperite, care patrunzi intentiile nostre si caruia niciun secret nu-ti scapa, purifica gandurile inimii noastre prin efuzia Sfantului Spirit, ca sa putem in mod perfect sa Te iubim si in mod demn sa Te laudam. Rinichii (!!!) nostri si inima noastra invaluie-le, Doamne, cu focul Sfantului Spirit, astfel incat, curati (casti) la trup si cu inima pura sa iti placem Tie!
Fie ca Paracletul (=Aparatorul) care vine de la Tine, Doamne, sa ilumineze mintile noastre si sa le introduca, cum a promis Fiul Tau, in plinatatea adevarului.
Cerem, Doamne, ca taria Sfantului Spirit sa ne vina in ajutor si sa binevoiasca a curati ("expurga") inimile noastre si sa ne pazeasca de oricare adversitate.
Doamne, care ai invatat sufletele credinciosilor Tai iluminandu-le cu Sfantul Spirit, da-ne noua ca in acelasi Spirit sa iubim ceea ce este drept si sa ne bucuram mereu de mangaierea Ta.
Purifica inimile noastre, Doamne, coborand intru noi ("vizitandu-ne pe noi"), pentru ca la venirea Sa, Fiul Tau, Domnul nostru Isus Cristos, sa gaseasca un loc pregatit de Tine. El, care fiind Dumnezeu, traieste si domneste impreuna cu Tine in unitatea Sfantului Spirit, in veacul vecilor. Amin.


De notat ca exista cateva variante ale acestei puternice rugaciuni incepatoare: varianta Sf Ambrosie, ori varianta Sf Toma din Aquino. Despre ele, poate, cu alta ocazie.

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


28 Sep 2013, 21:20
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 432
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Ultimul act al marelui pelerinaj "Summorum Pontificum", care a reunit credinciosi traditionalisti din toata lumea, s-a incheiat prin oficierea Sfintei Misse in Basilica Sf Maria a Minervei din Roma, cu ocazia sarbatorii Cristos Regele, cu care se incheie anul liturgic. Slujba, condusa de Mons Rifan, a avut loc la altarul principal, acela care adaposteste relicvele Sfintei Ecaterina din Siena.

Foto aici: http://www.riposte-catholique.fr/summor ... la-minerve

Magnificat anima mea !

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


29 Oct 2013, 10:52
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Non sum dignus scrie:
Iata rugaciunea specifica ........ intr-o traducere cat mai literala:

"Nu-ti aminti de delictele noastre, Doamne nici de cele ale parintilor nostri si nu te razbuna din pricina lor.


Am observat că în alte părţi din text aţi pus semne de exclamaţie, spre a denota arhaisme sau alte aspecte mai puţin facil de înţeles din text (spre exemplu "rinichii").

Faţă de cele de mai sus, mă miră că nu simţiţi nevoia de a pune semnul exclamării şi după sintagma mai sus citată - "nu te răzbuna". Să înţeleg că vi se pare o interpretare întrutotul la locul ei că divinitatea căreia vă închinaţi este una răzbunătoare ?!


29 Oct 2013, 21:03
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 432
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Liturghia tridentina
MihaiG scrie:

Am observat că în alte părţi din text aţi pus semne de exclamaţie, spre a denota arhaisme sau alte aspecte mai puţin facil de înţeles din text (spre exemplu "rinichii").


"Rinichii" (popular si "rarunchii") cu sens de "toate cele dinlauntrul meu" dupa cum se spune in Sf Liturghie Rasariteana este un inteles mai vechi si mai larg al termenului. Astazi, prin "rinichi" intelegem organul pereche aflat in lombe.

Citat:
Faţă de cele de mai sus, mă miră că nu simţiţi nevoia de a pune semnul exclamării şi după sintagma mai sus citată - "nu te răzbuna". Să înţeleg că vi se pare o interpretare întrutotul la locul ei că divinitatea căreia vă închinaţi este una răzbunătoare ?!


Scris este: "A Mea este razbunarea, Eu voi rasplati". Prin urmare, daca Dumnezeu Insusi spune ca El este razbunator, cine va credeti dv sa contestati acest lucru, pe care l-ati dori pus intre paranteze ? Dumnezeu ne invata ca El este razbunator si ne si explica ce inseamna asta mai exact: ca el rasplateste. Intelegem ca rasplateste atat binele cu bine, cat si raul cu rau. Sau, "dupa fapta si rasplata". Si in alte locuri din Noul si Vechiul Testament apare (frecvent) aceeasi idee.

La dv, ca si la alti sectanti medjugorjanisti si de toate felurile, am observat o tendinta de a nu contesta iubirea lui Dumnezeu, in schimb de a contesta dreptatea Lui. Este ceea ce am numit, cu alte ocazii, "trasatura iubirista" a anomaliei moderniste.
"A crede" inseamna, dupa cum spunea episcopul Ioan Ploscaru, "a lua drept adevarat ceea ce Dumnezeu ne-a spus". Adica, noi suntem cei care trebuie sa facem un efort de a primi credinta, noi suntem cei chemati sa ne transformam, si in niciun caz sa transformam materia credintei dupa cum ne-ar placea noua, dupa cum credem noi. Fiindca in acest fel ajungem ca, in timp ce ni se pare ca suntem foarte credinciosi, noi nu mai credem in Dumnezeu cel adevarat, ci, cel mult, in pareri si interpretari. De la credinta in Iesu ufam Tobie, va invit sa treceti la credinta in Isus Cristos si sa ii slujiti Lui ca unui imparat si dumnezeu.

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


30 Oct 2013, 10:53
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: Liturghia tridentina
MihaiG scrie:
Scris este: "A Mea este razbunarea, Eu voi rasplati". Prin urmare, daca Dumnezeu Insusi spune ca El este razbunator, cine va credeti dv sa contestati acest lucru, pe care l-ati dori pus intre paranteze ? Dumnezeu ne invata ca El este razbunator si ne si explica ce inseamna asta mai exact: ca el rasplateste. Intelegem ca rasplateste atat binele cu bine, cat si raul cu rau. Sau, "dupa fapta si rasplata". Si in alte locuri din Noul si Vechiul Testament apare (frecvent) aceeasi idee.
...
De la credinta in Iesu ufam Tobie, va invit sa treceti la credinta in Isus Cristos si sa ii slujiti Lui ca unui imparat si dumnezeu.

19. Nu vă răzbunaţi singuri, iubiţilor, ci lăsaţi loc mâniei (lui Dumnezeu), căci scris este: "A Mea este răzbunarea; Eu voi răsplăti, zice Domnul".(Rom12,19)

Dacă (și-n alte versete) El spune: ”A mea este răzbunarea” nu înseamnă că El este răzbunător și nici n-are cum din moment ce El este veșnic Iubire .
Înseamnă să nu ne răzbunăm noi că-i a Lui răzbunarea, nu-i a noastră; mai mult(așa cum ați observat), El spune doar că va răsplăti, precum reiese din veșnica Lui Iubire; veșnic binele cu bine și răul tot cu bine, că la El nu există rău.

Se pare că (din grabă și neatenție) invitația de a-I sluji Lui ca unui împărat și dumnezeu ar trebui reformulată(nu-i așa?) că altfel ar trebui respinsă.

_________________
Lăudat fie Isus!


31 Oct 2013, 05:03
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 432
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Nae scrie:

El spune doar că va răsplăti, precum reiese din veșnica Lui Iubire; veșnic binele cu bine și răul tot cu bine, că la El nu există rău.


Eu nu inteleg asa. Un dumnezeu care ar rasplati binele cu bine si raul tot cu bine e de neimaginat. Lumea, aplecata spre rau din cauza pacatului ancestral, incurajata spre rau din cauza faptului ca ar fi rapslatit cu bine, ar fi in implozie rapida. Un astfel de dumnezeu ar rezista in fruntea vizibilelor si invizibilelor mai putin decat Sf Celestin in fruntea Bisericii.

Eu, in simplitatea mea, prin "a Mea este razbubarea" inteleg, simplu, ca "Dumnezeu are razbunare". De acord ca la Dumnezeu nu exista rau. Ar fi absurd, fiindca raul se defineste ca indepartare sau rupere de Dumnezeu. Dar ideea ca "Dumnezeu ar fi indepartat sau rupt de Dumnezeu" este absurda. Prin urmare, afirmatia "Dumnezeu este rau" este absurda.

Asta, insa, nu inseamna ca Dumnezeu, care insusi principiul (=izvorul) Binelui, nu rasplateste raul cu rau. Adica, pe rai (=cei care vor sa se indeparteze sau rupa de El) nu-i rasplateste cu rau (= nu le obscureaza sau retrage de tot Gratia Sfintitoare, care e lagatura sufletului cu principiul sau), astfel incat sufletele, din punct de vedere spiritual, se imbolnavesc sau mor. Cineva ar putea spune: "bine, dar e alegerea railor, nu alegerea lui Dumnezeu". De acord, numai ca Dumnezeu, fiind omnipotent, ar putea sa nu dea curs acestei alegeri, ci ar putea sa-i bage pe toti in culmea binelui, adica in rai (in legatura perpetua si fata catre fata cu El). Ei bine, Dumnezeu nu face asa.

Daca noi am vedea un judecator care ar rasplati nevinovatia cu achitarea si ar rasplati vinovatia tot cu achitarea, am spune despre acela nu ca este un judecator bun, ci un judecator nedrept. Eventual, chiar ne-bun. Dealtfel, de bun ce ar fi, un astfel de judecator s-ar vedea repede indepartat din functie, fiind o calamitate pentru ordinea de drept din orasul sau.

Ideea aceasta, ca Dumnezeu nu e razbunator, nu rasplateste raul cu rau, nu condamna pe niciun om, ba chiar pe niciun inger cazut, mi se pare mai mult decat o absurditate din punct de vedere filosofic. Mai mult decat o erezie din punct de vedere dogmatic. Mi se pare o idee ucigatoare de suflete. Cu alte cuvinte, noi le spunem oamenilor si credem noi insine: "nu conteaza ce faceti in viata: daca faceti bine, Dumnezeu va va rasplati cu bine. Daca faceti rau, Dumnezeu va va rasplati tot cu bine". Este una din pantele magistrale (din categoria "larga este calea") pe care lumea o ia la vale. Erezia iubirista a nenorocit, nenoroceste si va nenoroci suflete. Mai intai, omul isi spune, dupa cum vedem in jurul nostru: "De ce sa mai merg Duminica la biserica ? Doar nu m-o trimite Dumnezeu, care e iubire, in iad pentru asta". Si asa incepe erezia iubirista sa-l tina pe om departe de sacramente. Daca, totusi, se duce, omul isi spune: "de ce sa nu ma impartasesc, chiar daca am curvit, sunt pederast, betiv, practic contraceptia etc: Dumnezeu ma va ierta si fara spovada, fiindca de spovada au nevoie doar cei cazuti, adica nimeni). Si asa, daca nu a reusit erezia iubirista sa-l tina departe pe om de Sacrament, il face sa-l primeasca in mod sacrileg, spre mai marea lui nenorocire. Erezia iubirista distruge simtul pacatului. Mai apoi, simtul sacrului: neexistand mizerie, nu e nevoie nici de curatire. Distruge intuitia si perceptia teologica a maiestatii tremende a lui Dumnezeu (de aici, liturghiile cu balonase), esuand, daca nu in new-age, atunci in cazul cel mai optimist intr-un fel de misticism glamuros.

Treziti-va, oameni buni! Sfarsitul poate veni oricand, chiar si in aceasta seara! Cercetati-va cugetul cat este inca ziua vietii voastre! Daca aveti in clipa in care cititi aceste randuri pe suflet un pacat de moarte, chiar si un singur pacat de moarte, atunci legatura cu Dumnezeu, restaurata de Botez si redobandita la ultima spovada este, din nou, rupta! Sufletul vostru, chiar si daca doar v-ati imbatat aseara, ori numai ati practicat contraceptia cu sotia legiuita, ori nu v-ati dus la Sf Missa in zi de obligatie pe motiv de lene, este cazut din starea de gratie sfintitoare. Iar daca moartea va surprinde in aceasta stare, atunci nu exista probabilitate, ci absoluta certitudine ca veti suferi torturile iadului in veci de veci! Nu va amagiti, ascultand de cei ce spun ca Dumnezeu rasplateste raul cu bine, ci amintiti-va ca plata pacatului este moartea! Alergati acum, cat inca stapanul nu v-a chemat sa veniti cu socoteala, alergati acum spre mijloacele pe care El ni le-a dat ca sa ne mantuim: Biserica si Sfintele Sacramente.

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


31 Oct 2013, 11:14
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Non sum dignus scrie:

chiar si daca doar v-ati imbatat aseara, ...... atunci nu exista probabilitate, ci absoluta certitudine ca veti suferi torturile iadului in veci de veci!


Încă o dată vă întreb, cărui soi de divinitate vă închinaţi dumneavoastră, domnule Dragomir ?

Non sum dignus scrie:
De la credinta in Iesu ufam Tobie, va invit sa treceti la credinta in Isus Cristos si sa ii slujiti Lui ca unui imparat si dumnezeu.


Vă atrag din nou atenţia că "Iesu ufam Tobie", adică "Isuse, mă încred în Tine", şi respectiv întreaga revelaţie particulară la care trimite această deviză, a fost acceptată de Biserica Catolică, care a canonizat-o pe Sfânta Faustina, după ce Dumnezeu a trimis Bisericii semn prin săvârşirea de minuni, prin intercesiunea Sfintei.

Aşa fiind, vă îndemn şi eu: treceţi de la credinţa în Biserica Catolică aşa cum a fost ea doar până la Conciliul Vatican I la credinţa în Isus Cristos, aşa cum Îl propovăduieşte Biserica Catolică vie, aceea de astăzi, cu toţi sfinţii ei, nu doar cu cei preconciliari, şi cu toate revelaţiile pe care i le-a trimis divinitatea, nu doar cu cea de la Fatima sau mai devreme.


31 Oct 2013, 20:10
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Non sum dignus scrie:

La dv, ca si la alti sectanti medjugorjanisti si de toate felurile, am observat o tendinta de a nu contesta iubirea lui Dumnezeu, in schimb de a contesta dreptatea Lui.


V-am mai rugat să nu mă mai asociaţi cu Medjudorje. Prima dată am înţeles, dar acum, la doar o zi după ce v-am arătat că nu am susţinut niciodată apariţiile de acolo, începe să miroasă a rea credinţă.

Pe de altă parte, nu dreptatea divină o contest, ci interpretarea pe care o daţi D-vs. acestui concept, spre exemplu că un pahar în plus sau un act sexual cu prezervativ echivalează, raportat la dreptatea divină, cu o eternitate de tortură. Cu alte cuvinte, contest imaginea d-vs. despre divinitate.

Da, ştiu, D-vs. susţineţi că exprimaţi adevărul Bisericii, al lui Dumnezeu, că nu susţineţi păreri, ci Adevărul revelat. Aşa susţin şi penticostalii, cu Biblia în mână.


31 Oct 2013, 20:26
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: Liturghia tridentina
Non sum dignus scrie:
Nae scrie:

El spune doar că va răsplăti, precum reiese din veșnica Lui Iubire; veșnic binele cu bine și răul tot cu bine, că la El nu există rău.


Eu nu inteleg asa. Un dumnezeu care ar rasplati binele cu bine si raul tot cu bine e de neimaginat...
Vă recomand să vi-L imaginați cât de repede, ca apoi să-L și mărturisiți.
21. Iar Iisus, răspunzând, le-a zis: Adevărat grăiesc vouă: Dacă veţi avea credinţă şi nu vă veţi îndoi, veţi face nu numai ce s-a făcut cu smochinul, ci şi muntelui acestuia de veţi zice: Ridică-te şi aruncă-te în mare, va fi aşa.(Mt21,21)

Non sum dignus scrie:
Lumea, aplecata spre rau din cauza pacatului ancestral, incurajata spre rau din cauza faptului ca ar fi rapslatit cu bine, ar fi in implozie rapida. Un astfel de dumnezeu ar rezista in fruntea vizibilelor si invizibilelor mai putin decat Sf Celestin in fruntea Bisericii.

Eu, in simplitatea mea, prin "a Mea este razbubarea" inteleg, simplu, ca "Dumnezeu are razbunare". De acord ca la Dumnezeu nu exista rau. Ar fi absurd, fiindca raul se defineste ca indepartare sau rupere de Dumnezeu. Dar ideea ca "Dumnezeu ar fi indepartat sau rupt de Dumnezeu" este absurda. Prin urmare, afirmatia "Dumnezeu este rau" este absurda.

Asta, insa, nu inseamna ca Dumnezeu, care insusi principiul (=izvorul) Binelui, nu rasplateste raul cu rau. Adica, pe rai (=cei care vor sa se indeparteze sau rupa de El) nu-i rasplateste cu rau (= nu le obscureaza sau retrage de tot Gratia Sfintitoare, care e lagatura sufletului cu principiul sau), astfel incat sufletele, din punct de vedere spiritual, se imbolnavesc sau mor. Cineva ar putea spune: "bine, dar e alegerea railor, nu alegerea lui Dumnezeu". De acord, numai ca Dumnezeu, fiind omnipotent, ar putea sa nu dea curs acestei alegeri, ci ar putea sa-i bage pe toti in culmea binelui, adica in rai (in legatura perpetua si fata catre fata cu El). Ei bine, Dumnezeu nu face asa.

Daca noi am vedea un judecator care ar rasplati nevinovatia cu achitarea si ar rasplati vinovatia tot cu achitarea, am spune despre acela nu ca este un judecator bun, ci un judecator nedrept. Eventual, chiar ne-bun. Dealtfel, de bun ce ar fi, un astfel de judecator s-ar vedea repede indepartat din functie, fiind o calamitate pentru ordinea de drept din orasul sau.

Ideea aceasta, ca Dumnezeu nu e razbunator, nu rasplateste raul cu rau, nu condamna pe niciun om, ba chiar pe niciun inger cazut, mi se pare mai mult decat o absurditate din punct de vedere filosofic. Mai mult decat o erezie din punct de vedere dogmatic. Mi se pare o idee ucigatoare de suflete. Cu alte cuvinte, noi le spunem oamenilor si credem noi insine: "nu conteaza ce faceti in viata: daca faceti bine, Dumnezeu va va rasplati cu bine. Daca faceti rau, Dumnezeu va va rasplati tot cu bine". Este una din pantele magistrale (din categoria "larga este calea") pe care lumea o ia la vale. Erezia iubirista a nenorocit, nenoroceste si va nenoroci suflete. Mai intai, omul isi spune, dupa cum vedem in jurul nostru: "De ce sa mai merg Duminica la biserica ? Doar nu m-o trimite Dumnezeu, care e iubire, in iad pentru asta". Si asa incepe erezia iubirista sa-l tina pe om departe de sacramente. Daca, totusi, se duce, omul isi spune: "de ce sa nu ma impartasesc, chiar daca am curvit, sunt pederast, betiv, practic contraceptia etc: Dumnezeu ma va ierta si fara spovada, fiindca de spovada au nevoie doar cei cazuti, adica nimeni). Si asa, daca nu a reusit erezia iubirista sa-l tina departe pe om de Sacrament, il face sa-l primeasca in mod sacrileg, spre mai marea lui nenorocire. Erezia iubirista distruge simtul pacatului. Mai apoi, simtul sacrului: neexistand mizerie, nu e nevoie nici de curatire. Distruge intuitia si perceptia teologica a maiestatii tremende a lui Dumnezeu (de aici, liturghiile cu balonase), esuand, daca nu in new-age, atunci in cazul cel mai optimist intr-un fel de misticism glamuros.

Treziti-va, oameni buni! Sfarsitul poate veni oricand, chiar si in aceasta seara! Cercetati-va cugetul cat este inca ziua vietii voastre! Daca aveti in clipa in care cititi aceste randuri pe suflet un pacat de moarte, chiar si un singur pacat de moarte, atunci legatura cu Dumnezeu, restaurata de Botez si redobandita la ultima spovada este, din nou, rupta! Sufletul vostru, chiar si daca doar v-ati imbatat aseara, ori numai ati practicat contraceptia cu sotia legiuita, ori nu v-ati dus la Sf Missa in zi de obligatie pe motiv de lene, este cazut din starea de gratie sfintitoare. Iar daca moartea va surprinde in aceasta stare, atunci nu exista probabilitate, ci absoluta certitudine ca veti suferi torturile iadului in veci de veci! Nu va amagiti, ascultand de cei ce spun ca Dumnezeu rasplateste raul cu bine, ci amintiti-va ca plata pacatului este moartea! Alergati acum, cat inca stapanul nu v-a chemat sa veniti cu socoteala, alergati acum spre mijloacele pe care El ni le-a dat ca sa ne mantuim: Biserica si Sfintele Sacramente.


32. Şi dacă iubiţi pe cei ce vă iubesc, ce răsplată puteţi avea? Căci şi păcătoşii iubesc pe cei ce îi iubesc pe ei.
33. Şi dacă faceţi bine celor ce vă fac vouă bine, ce mulţumire puteţi avea? Că şi păcătoşii acelaşi lucru fac.
34. Şi dacă daţi împrumut celor de la care nădăjduiţi să luaţi înapoi, ce mulţumire puteţi avea? Că şi păcătoşii dau cu împrumut păcătoşilor, ca să primească înapoi întocmai.
35. Ci iubiţi pe vrăjmaşii voştri şi faceţi bine şi daţi cu împrumut, fără să nădăjduiţi nimic în schimb, şi răsplata voastră va fi multă şi veţi fi fiii Celui Preaînalt, că El este bun cu cei nemulţumitori şi răi.(Lc6,32-35).

_________________
Lăudat fie Isus!


01 Noi 2013, 07:47
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 254 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Următorul


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România