Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Următorul
Catolici carismatici 
Autor Mesaj
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Yoram54 a scris:

O a doua confuzie pe care respectuos v-o arat este faptul ca gruparile charismatice nu practica numai glosolalia, ci si alte "tehnici" si idei ca "Botezul Duhului Sfant", "Noul Pentecoste", dansuri "inspirate",precum si alte pretinse "charisme".
Mai doresc sa adaug faptul ca miscarile charismatice sunt grupate intr-un soi de "fellowship"(eronat tradus cu "fraternitate"-asta inseamna "brotherhood"),adica un fel de "asociatie tovaraseasca", fara ierarhie;adica se revendica a fi "pancatolica",dar ca structura si functionalitate diferita fata de alte organizatii cu caracter pancatolic cum ar fi "Opus Dei". Modul de operare a acestor grupari seamana izbitor cu cel al grupurilor de tip "New Age";exista voci in BC(si nu numai in randul laicilor), care atrag atentia ca aparitia si desvoltarea gruparilor charismatice reprezinta o infiltrare in BC a pseudo-spiritualitatii New-Age si a sectelor neoprotestante in special a penticostalilor!

Domnule Yoram54,
Eu nu neg faptul ca expresiile de mai sus pot crea confuzie. Intr-adevar, "Botezul in Duhul Sfant" este o expresie folosita pentru a defini experienta "efuziunii Duhului Sfant", pe care noi evitam sa o utilizam, tocmai pentru a reduce confuzia. Pe de alta parte, nici nu o excludem, iar ales acum cand in cadrul unor Seminarii Teologice Internationale Catolice, s-a clarificat pe larg ceea ce se intentioneaza a se afirma prin aceasta expresie, care nu face referinta nicidecum la Botezul sacramental. Am mai vorbit despre asta pe acest forum, asa ca nu mai repet. Cautati interventiile mele mai vechi.

Expresia "Noul Pentecoste", care de fapt sunt "Noile Rusalii" a fost folosita pentru prima data de catre Papa Ioan al XIII-lea in repetate randuri, atunci cand s-a rugat pentru reinnoirea Bisericii prin Conciliul Vatican II. De exemplu, cu ocazia anunţării intenţiei de a convoca un Conciliu, in rugăciunea sa, Papa rosteşte, printre altele, şi aceste cuvinte: “O Duhule dumnezeiesc, împlineşte din nou în zilele noastre minunile unor Noi Rusalii” (Rugăciunea pentru Conciliu, 1958). Un an mai târziu, într-o rugăciune la sfârşitul unui mesaj la radio, Papa spune: „Noi vrem, ca prosternaţi la altarele tale, Fecioară, să implorăm efuziunea darurilor Mângâietorului, pentru ca Noile Rusalii să vină să îmbucure familia creştină” (Mesaj radiofonic, 28 aprilie 1959). Faptul ca mai apoi si alti Papi vor folosi astfel de expresii sau altele asemenatoare, nu trebuie sa mire pe nimeni. Papii obisnuiesc sa se citeze intre ei.

Nu stiu despre ce "dansuri inspirate" vorbiti. Eu nu le cunosc si nici nu le-am intalnit. E adevarat ca in RCC exista si rugaciunea trupului, adica folosirea gesturilor la rugaciune (asa cum exista si folosirea gesturilor in Liturgie). E adevarat ca expresia cea mai mare a rugaciunii trupului este dansul si ca el exista ca manifestare religioasa in traditia iudeo-crestina, ca si in diferite manifestari religioase legate de crestinii de diferite culturi (africane, latino-americane, asiatice etc.). Faptul ca noi, ca europeni, privilegiem manifestarile religioase mai sobre, nu inseamna ca ale noastre trebuie sa slujeasca de model pentru modurile de exprimare a credintei prezente in alte culturi sau ca acelea sunt fara valoare. Reinnoirea Carismatica din Europa nu pune accentul pe dansul sacru, chiar daca nu-l exclude, ci pe rugaciunea trupului, exprimata si prin gesturi simple si semnificative.
Va rog sa nu mai folositi expresia "miscari carismatice", caci nu exista mai multe miscari carismatice in Biserica Catolica, ci una singura. Daca va referiti la miscarile carismatice din alte confesiuni crestine, nu ma pronunt, caci nu am de dat explicatii asupra a ceea ce se petrece la penticostali sau la New Age sau cu privire la alte fenomene (nu reusesc de ce asociati Medjugorje cu RCC!). Intrebati-ma despre Reinnoirea Carismatica Catolica si limitati-va la "confuziile" si "nelamuririle" pe care le sesizati aici. Nu mi se pare corect sa mi se ceara explicatii (cineva imi cerea de-a dreptul cont indicand site-uri protestante si chiar ciudate) despre ceea ce se intampla in alte confesiuni. Nici nu stiu ce sa va explic despre ele. Trebuie ca mai intai sa le studiez. Insa grupul de discutii se numeste "catolici carismatici". As dori sa ma rezum la acestia.

Da. E adevarat ca in RCC sunt asociatii de tip "fellowship", dar ele nu sunt "asociatii tovarasesti", chiar daca etimologic, dupa parerea dvs., duc cu gandul la acestea. Sunt in schimb "Asociatii ale credinciosilor" si ar fi bine ca aceasta expresie sa fie interpretata conform sensului continut in Dreptul Canonic al Bisericii Catolice. Va dau citatul: "În Biserica exista asociatii, deosebite de institutele de viata consacrata si de societatile de viata apostolica, in care credinciosii, fie clerici, fie laici, fie clerici si laici impreuna, se straduiesc prin actiune comuna fie pentru a promova desavarsirea vietii, cultul divin public sau invatatura crestina, fie pentru alte opere de apostolat, cum sunt initiativele de evanghelizare, faptele de milostenie sau de caritate si insufletirea domeniului temporal cu spirit crestin" (can. 298,1).
Va cer iertare ca va citez Dreptul canonic, dar mi se pare mare diferenta intre "asociatiile tovarasesti fara ierarhie" si "asemanatoare gruparilor New Age", la care faceti referinta, domnule Yoram54. Ba chiar v-as ruga sa ne spuneti si noua ce organizatie, comunitate sau grup carismatic din Biserica Catolica cunoasteti. E important pentru noi ca sa intelegem daca ceea ce spuneti preluati din experiente Dvs. personala, sau daca nu din auzite, din carti sau de pe site-urile protestante pro sau contra-carismatice.
Cu stima!

_________________
Pace si iubire!


07 Apr 2010, 13:27
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Corectare: In mesajul precedent am gresit ceva. In loc de Papa Ioan al XIII-lea e vorba de Ioan al XXIII-lea. am omis sa pun un "X". Scuze!

_________________
Pace si iubire!


07 Apr 2010, 15:02
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Yoram54 scrie:
Cu respect va atrag respectuos atentia asupra faptului ca va aflati intr-o stare de confuzie. Ar trebui sa intelegeti ca Biserica nu a practicat de la origine glosolalia, cel putin nu in varianta destul de absconsa a unor versete pauline. Daca ati fi facut un efort sa cititi cele expuse in acest domeniu de IPS de pie memorie Ioan Ploscaru, ati fi sesizat ca fenomnul glosolaliei a disparut din BC si din bisericile crestine in general, fiind "reactualizat" intr-un mod bizar de secta penticostalilor.Or glosolalia trambitata de unele grupari charismatice este una de import si nu genuin catolica.Iata o prima confuzie.
O a doua confuzie pe care respectuos v-o arat este faptul ca gruparile charismatice nu practica numai glosolalia, ci si alte "tehnici" si idei ca "Botezul Duhului Sfant", "Noul Pentecoste", dansuri "inspirate",precum si alte pretinse "charisme".
Mai doresc sa adaug faptul ca miscarile charismatice sunt grupate intr-un soi de "fellowship"(eronat tradus cu "fraternitate"-asta inseamna "brotherhood"),adica un fel de "asociatie tovaraseasca", fara ierarhie;adica se revendica a fi "pancatolica",dar ca structura si functionalitate diferita fata de alte organizatii cu caracter pancatolic cum ar fi "Opus Dei".
Modul de operare a acestor grupari seamana izbitor cu cel al grupurilor de tip "New Age";exista voci in BC(si nu numai in randul laicilor), care atrag atentia ca aparitia si desvoltarea gruparilor charismatice reprezinta o infiltrare in BC a pseudo-spiritualitatii New-Age si a sectelor neoprotestante in special a penticostalilor!


Chiar şi dacă, să presupunem că ar fi adevărate unele din lucrurile pe care le atribuiţi carismaticilor (dar vă spun din experienţă şi nu din auzite, că în mod sigur nu sunt, cel puţin nu în grupurile de carismatici pe care eu le-am cunoscut), eu ştiu cu siguranţă un lucru: pădurea nu se defineşte niciodată prin uscături. De ce ar trebui atunci să facem noi acest lucru, chiar şi dacă ar exista unele uscături?

P. S. Nu cred că ar trebui să vă faceţi deloc probleme cu privire la supunerea carismaticilor faţă de ierarhia Bisericii, deoarece ei sunt super cunoscuţi şi renumiţi ca fiind cei mai ascultători şi fideli faţă de magistreiul Bisericii - lucru pe care, de ex, nu îl veţi întâlni la mulţi tradiţionalişti care sunt vestiţi pentru punerea aproape permanentă sub semnul întrebării a autorităţii BC, a autorităţii papale. Pentrui aceştia din urmă cred că ar trebui să ne facem, pe bună dreptate, cele mai multe şi mari griji.

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


07 Apr 2010, 17:23
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 03 Noi 2008, 21:52
Mesaje: 838
Locaţie: Timisoara
Mesaj Re: Catolici carismatici
Victor scrie:
Yoram54 a scris:

O a doua confuzie pe care respectuos v-o arat este faptul ca gruparile charismatice nu practica numai glosolalia, ci si alte "tehnici" si idei ca "Botezul Duhului Sfant", "Noul Pentecoste", dansuri "inspirate",precum si alte pretinse "charisme".
Mai doresc sa adaug faptul ca miscarile charismatice sunt grupate intr-un soi de "fellowship"(eronat tradus cu "fraternitate"-asta inseamna "brotherhood"),adica un fel de "asociatie tovaraseasca", fara ierarhie;adica se revendica a fi "pancatolica",dar ca structura si functionalitate diferita fata de alte organizatii cu caracter pancatolic cum ar fi "Opus Dei". Modul de operare a acestor grupari seamana izbitor cu cel al grupurilor de tip "New Age";exista voci in BC(si nu numai in randul laicilor), care atrag atentia ca aparitia si desvoltarea gruparilor charismatice reprezinta o infiltrare in BC a pseudo-spiritualitatii New-Age si a sectelor neoprotestante in special a penticostalilor!

Domnule Yoram54,
Eu nu neg faptul ca expresiile de mai sus pot crea confuzie. Intr-adevar, "Botezul in Duhul Sfant" este o expresie folosita pentru a defini experienta "efuziunii Duhului Sfant", pe care noi evitam sa o utilizam, tocmai pentru a reduce confuzia. Pe de alta parte, nici nu o excludem, iar ales acum cand in cadrul unor Seminarii Teologice Internationale Catolice, s-a clarificat pe larg ceea ce se intentioneaza a se afirma prin aceasta expresie, care nu face referinta nicidecum la Botezul sacramental. Am mai vorbit despre asta pe acest forum, asa ca nu mai repet. Cautati interventiile mele mai vechi.

Expresia "Noul Pentecoste", care de fapt sunt "Noile Rusalii" a fost folosita pentru prima data de catre Papa Ioan al XIII-lea in repetate randuri, atunci cand s-a rugat pentru reinnoirea Bisericii prin Conciliul Vatican II. De exemplu, cu ocazia anunţării intenţiei de a convoca un Conciliu, in rugăciunea sa, Papa rosteşte, printre altele, şi aceste cuvinte: “O Duhule dumnezeiesc, împlineşte din nou în zilele noastre minunile unor Noi Rusalii” (Rugăciunea pentru Conciliu, 1958). Un an mai târziu, într-o rugăciune la sfârşitul unui mesaj la radio, Papa spune: „Noi vrem, ca prosternaţi la altarele tale, Fecioară, să implorăm efuziunea darurilor Mângâietorului, pentru ca Noile Rusalii să vină să îmbucure familia creştină” (Mesaj radiofonic, 28 aprilie 1959). Faptul ca mai apoi si alti Papi vor folosi astfel de expresii sau altele asemenatoare, nu trebuie sa mire pe nimeni. Papii obisnuiesc sa se citeze intre ei.

Nu stiu despre ce "dansuri inspirate" vorbiti. Eu nu le cunosc si nici nu le-am intalnit. E adevarat ca in RCC exista si rugaciunea trupului, adica folosirea gesturilor la rugaciune (asa cum exista si folosirea gesturilor in Liturgie). E adevarat ca expresia cea mai mare a rugaciunii trupului este dansul si ca el exista ca manifestare religioasa in traditia iudeo-crestina, ca si in diferite manifestari religioase legate de crestinii de diferite culturi (africane, latino-americane, asiatice etc.). Faptul ca noi, ca europeni, privilegiem manifestarile religioase mai sobre, nu inseamna ca ale noastre trebuie sa slujeasca de model pentru modurile de exprimare a credintei prezente in alte culturi sau ca acelea sunt fara valoare. Reinnoirea Carismatica din Europa nu pune accentul pe dansul sacru, chiar daca nu-l exclude, ci pe rugaciunea trupului, exprimata si prin gesturi simple si semnificative.
Va rog sa nu mai folositi expresia "miscari carismatice", caci nu exista mai multe miscari carismatice in Biserica Catolica, ci una singura. Daca va referiti la miscarile carismatice din alte confesiuni crestine, nu ma pronunt, caci nu am de dat explicatii asupra a ceea ce se petrece la penticostali sau la New Age sau cu privire la alte fenomene (nu reusesc de ce asociati Medjugorje cu RCC!). Intrebati-ma despre Reinnoirea Carismatica Catolica si limitati-va la "confuziile" si "nelamuririle" pe care le sesizati aici. Nu mi se pare corect sa mi se ceara explicatii (cineva imi cerea de-a dreptul cont indicand site-uri protestante si chiar ciudate) despre ceea ce se intampla in alte confesiuni. Nici nu stiu ce sa va explic despre ele. Trebuie ca mai intai sa le studiez. Insa grupul de discutii se numeste "catolici carismatici". As dori sa ma rezum la acestia.

Da. E adevarat ca in RCC sunt asociatii de tip "fellowship", dar ele nu sunt "asociatii tovarasesti", chiar daca etimologic, dupa parerea dvs., duc cu gandul la acestea. Sunt in schimb "Asociatii ale credinciosilor" si ar fi bine ca aceasta expresie sa fie interpretata conform sensului continut in Dreptul Canonic al Bisericii Catolice. Va dau citatul: "În Biserica exista asociatii, deosebite de institutele de viata consacrata si de societatile de viata apostolica, in care credinciosii, fie clerici, fie laici, fie clerici si laici impreuna, se straduiesc prin actiune comuna fie pentru a promova desavarsirea vietii, cultul divin public sau invatatura crestina, fie pentru alte opere de apostolat, cum sunt initiativele de evanghelizare, faptele de milostenie sau de caritate si insufletirea domeniului temporal cu spirit crestin" (can. 298,1).
Va cer iertare ca va citez Dreptul canonic, dar mi se pare mare diferenta intre "asociatiile tovarasesti fara ierarhie" si "asemanatoare gruparilor New Age", la care faceti referinta, domnule Yoram54. Ba chiar v-as ruga sa ne spuneti si noua ce organizatie, comunitate sau grup carismatic din Biserica Catolica cunoasteti. E important pentru noi ca sa intelegem daca ceea ce spuneti preluati din experiente Dvs. personala, sau daca nu din auzite, din carti sau de pe site-urile protestante pro sau contra-carismatice.
Cu stima!

Din lunga Dv.postare incerc sa va raspund cat mai precis:
-am experiente personale cu un grup charismatic numit "Dezrobitii Domnului"(sic!).Am vazut doar poze, intrucat reuniunile nu sunt publice(probabil discrete,nu-i asa, mai imprumutam nu numai de la penticostali ci si de la masoni!).Asta-i unu.
-am consultat nenumarate materiale pro si contra, am vizionat filme si imagini care nu m-au convins deloc, dimpotriva! Asa ca,personal nu agreez si nu voi agreea gruparile de tip charismatic;personal le consider infiltrari nep-protestant-penticostaloide in Biserica Catolica.Asta-i doi!
-consultati orice dictionar englez-roman ,iar termenul "fellowship" se traduce prin "tovarasie", fie ca ne place sau nu!Asta-i trei!
-si nu in ultimul rand va comunic respectuos, ca aderenta la miscarile(ma rog gruparile sau cum s-or fi numind) charismatice nu este obligatorie pentru un catolic practicant, care se poate mantui si poate avea viata deplina in Cristos si in afara miscarilor(sau gruparilor) charismatice!
Pax et Bonum!


08 Apr 2010, 09:10
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Domnule Yoram,

La punctul care-i unu va raspund ca nu exista in Biserica Catolica un grup carismatic cu numele "Dezrobitii Domnului", cel putin nu in Romania, si nici printre comunitatile carismatice din strainatate care sa fie aprobat de Biserica. Probabil e un grup penticostal sau cine stie de care alta provenienta.
La punctul care-i doi, va dau dreptate intru totul, in sensul ca va respect propria Dvs. subiectivitate vis-a-vis de Reinnoirea Carismatica Catolica. Cat despre parerea personala care le considera "infiltrari" ale neo-protestantismului in Biserica Catolica v-o respect ca fiind personala, caci fiecare are dreptul la o parere proprie. Deja e mare lucru ca nu o considerati o infiltrare satanica, cum mai spunea cineva aici pe forum. Noi nu vom nega niciodata faptul istoric ca RCC are la origine o experienta facuta de niste catolici intr-un grup penticostal. Asa a dispus Domnul ca sa redescoperim datorita unei experiente penticostale ceva ce a fost uitat si sufocat timp de mai multe veacuri in BC, dar care nu are nimic de-a face nici cu doctrina si nici cu disciplina bisericilor protestante si neo-protestante. La urma urmei, ecumenismul si Octava de rugaciuni pentru unirea bisericilor, ba chiar importanta studierii Bibliei, precum si accentul pus pe kerigma in evanghelizare, sunt aspecte imbratisate de Biserica Catolica, a caror origine este protestanta, dar nu in sensul ca sunt protestante, ci in sensul ca sunt aspecte ale patrimoniului comun al crestinismului, redescoperite si dezvoltate de catre fratii protestanti. Biserica Catolica apreciaza acest lucru atunci cand spune: „Pe de altă parte, catolicii trebuie să recunoască şi să aprecieze cu bucurie valorile cu adevărat creştine, izvorâte din patrimoniul comun, care se află la fraţii despărţiţi de noi. Vrednic şi drept este să recunoaştem bogăţiile lui Cristos şi faptele puterii Sale în viaţa celorlalţi, care dau mărturie pentru Cristos uneori până la vărsarea sângelui: Dumnezeu e pururi minunat şi vrednic de admiraţie în lucrările Sale. Nu trebuie să uităm nici faptul că tot ce se săvârşeşte prin harul Duhului Sfânt în fraţii despărţiţi poate contribui şi la edificarea noastră. Tot ceea ce este cu adevărat creştin nu se opune niciodată valorilor autentice ale credinţei, ci, dimpotrivă, ne poate face întotdeauna să pătrundem mai desăvârşit misterul lui Cristos şi al Bisericii” (CONCILIUL VATICAN II, Unitatis redintegratio, nr. 4). Cred si eu in teoriile conspirationiste cu privire la masoni sau la alte grupari, insa ceea ce tine de patrimoniul comun al crestinismului nu sunt elemente de "infiltrare", adica conspirationiste.
La punctul care-i trei, va marturisesca ca va cred chiar fara sa consult dictionarele englezesti, doar ma intreb de ce este asa de deranjant pentru Dvs. ca vorbitorii de limba engleza au optat pentru acest termen. Oricum, e o nedumerire total personala, dar am tot respectul fata de subiectivitatea Dvs.
La puntul care-i ultimul va dau intru totul dreptate, ba chiar va multumesc ca imi dati posibilitatea sa reafirm si eu ca nu exista nici o obligativitate in privinta aderarii la RCC si ca mantuirea este un dar obtinut acum 2000 de ani de catre Cristos, ce poate fi insusit pe multe alte cai de catre cei care cred in Cristos Mantuitorul. "Carismaticii" nu sunt crestini de gradul I, iar RCC nu insinueza impartirea crestinilor intre "carismatici" si "ne-carismatici". A trai spiritualitatea Rusaliilor este o chemare pe care Dumnezeu o lanseaza unora, asa cum si altii sunt chemati sa traiasca in Biserica spiritualitatea franciscana, ignatiana, mariana, dimensiunea ecumenica, misionara, a caritatii fata de aproapele etc. Nu carismele sunt necesare pentru mantuire, ci darurile Duhului Sfant pe care le-am primit prin Botez si in special prin sacramentul Sf. Mir. Carismele, in schimb, sunt necesare pentru edificarea Trupului lui Cristos, adica Biserica. Putem contribui la edificarea ei apeland numai la resursele noastre omenesti, dar putem contribui apeland si la "uneltele" (carismele) Duhului Sfant.
Pax et amor!

_________________
Pace si iubire!


08 Apr 2010, 10:18
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 03 Noi 2008, 21:52
Mesaje: 838
Locaţie: Timisoara
Mesaj Re: Catolici carismatici
Victor scrie:
Domnule Yoram,

La punctul care-i unu va raspund ca nu exista in Biserica Catolica un grup carismatic cu numele "Dezrobitii Domnului", cel putin nu in Romania, si nici printre comunitatile carismatice din strainatate care sa fie aprobat de Biserica. Probabil e un grup penticostal sau cine stie de care alta provenienta.
La punctul care-i doi, va dau dreptate intru totul, in sensul ca va respect propria Dvs. subiectivitate vis-a-vis de Reinnoirea Carismatica Catolica. Cat despre parerea personala care le considera "infiltrari" ale neo-protestantismului in Biserica Catolica v-o respect ca fiind personala, caci fiecare are dreptul la o parere proprie. Deja e mare lucru ca nu o considerati o infiltrare satanica, cum mai spunea cineva aici pe forum. Noi nu vom nega niciodata faptul istoric ca RCC are la origine o experienta facuta de niste catolici intr-un grup penticostal. Asa a dispus Domnul ca sa redescoperim datorita unei experiente penticostale ceva ce a fost uitat si sufocat timp de mai multe veacuri in BC, dar care nu are nimic de-a face nici cu doctrina si nici cu disciplina bisericilor protestante si neo-protestante. La urma urmei, ecumenismul si Octava de rugaciuni pentru unirea bisericilor, ba chiar importanta studierii Bibliei, precum si accentul pus pe kerigma in evanghelizare, sunt aspecte imbratisate de Biserica Catolica, a caror origine este protestanta, dar nu in sensul ca sunt protestante, ci in sensul ca sunt aspecte ale patrimoniului comun al crestinismului, redescoperite si dezvoltate de catre fratii protestanti.

La punctul care-i trei, va marturisesca ca va cred chiar fara sa consult dictionarele englezesti, doar ma intreb de ce este asa de deranjant pentru Dvs. ca vorbitorii de limba engleza au optat pentru acest termen. Oricum, e o nedumerire total personala, dar am tot respectul fata de subiectivitatea Dvs.
La punctul care-i ultimul va dau intru totul dreptate, ba chiar va multumesc ca imi dati posibilitatea sa reafirm si eu ca nu exista nici o obligativitate in privinta aderarii la RCC si ca mantuirea este un dar obtinut acum 2000 de ani de catre Cristos, ce poate fi insusit pe multe alte cai de catre cei care cred in Cristos Mantuitorul. "Carismaticii" nu sunt crestini de gradul I, iar RCC nu insinueza impartirea crestinilor intre "carismatici" si "ne-carismatici". A trai spiritualitatea Rusaliilor este o chemare pe care Dumnezeu o lanseaza unora, asa cum si altii sunt chemati sa traiasca in Biserica spiritualitatea franciscana, ignatiana, mariana, dimensiunea ecumenica, misionara, a caritatii fata de aproapele etc. Nu carismele sunt necesare pentru mantuire, ci darurile Duhului Sfant pe care le-am primit prin Botez si in special prin sacramentul Sf. Mir. Carismele, in schimb, sunt necesare pentru edificarea Trupului lui Cristos, adica Biserica. Putem contribui la edificarea ei apeland numai la resursele noastre omenesti, dar putem contribui apeland si la "uneltele" (carismele) Duhului Sfant.
Pax et amor!

Punctul unu:imi pare rau ca va contrazic,dar cel putin anii trecuti era un asemenea grup la parohia catolica de rit bizantin "Regina Pacii" din Timisoara.Apareau si pe vechiul site...pe cel nou au disparut.
Punctul doi:bine ca recunoaste cineva in sfarsit ca grupurile charismatice isi trag seva din sectarismul penticostal.Ca penticostalii ar fi "redescoperit" ceva ce ar fi "sufocat "in Biserica timp de aproape doua milenii este o chestiune discutabila.La fel de discutabil este si faptul ca "Asa a dispus Domnul!"(nu ma pot lauda ca am darul deosebirii duhurilor),dar imi permit sa am rezerve fata de astfel de "descoperiri".Nefiind un expert in deosebirea duhurilor nu pot nici sa spun ca exista o infiltrare satanica, dar nici ca nu exista!
Punctul trei: termenul respectiv de "fellowship" realmente ma deranjeaza; intrucat ar trebui tradus si de Dv. charimaticii catolici din Romania fie ca "tovarasie" fie ca "partasie"(termen tipic neoprotestant altminteri).
Punctul patru:trairea spiritualitatii Rusaliilor este o traire a intregii Biserici, si nu numai a unui grup,care de fapt se misca doar in solicitarea unor charisme si nimic mai mult!.Spiritualitatea Rusaliillor o consider universala si ea se manifesta la fiecare Sfanta Liturghie, la fiecare Sfant Botez,...ori de cate ori se savarseste un Sfant Sacrament Duhul Sfant este prezent! In plus cel putin in Ritul Bizantin,orice rugaciune incepatoare incepe cu invocarea Duhului Sfant:"Imparate Ceresc,Mangaietorule, Spirite al Adevarului,care pretutindenea esti si toate le plinesti;Vistierul bunatatilor si datatorule de viata, vino si te aseaza intru noi si ne curateste pe noi de toata intinarea si ne mantuieste Bunule sufletele noastre."
In final imi reiterez rezerva fata de grupurile charismatice, si nu le consider o necesitate in Biserica.
O intrebare pentru toti:daca cineva va da un telefon la 3 Dimineata sa va cheme la o cafea (evident in timpul somnului), ce i-ati raspunde?
Pax et Bonum!


09 Apr 2010, 11:35
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Yoram scrie:
Nefiind un expert in deosebirea duhurilor nu pot nici sa spun ca exista o infiltrare satanica, dar nici ca nu exista!


Fericita Anna Echaterina Emerich povesteşte că într-una din viziunile ei Dumnezeu i-a arătat cum majoritatea călugărilor/călugăriţelor care se biciuiau zilnic până la sânge în diferite mănăstiri de pretutindeni, o făceau într-un spirit de orgoliu f subtil - motiv pt care diavolul se infiltrase în vieţile lor. Dei nu este nevoie neapărat să fii carismatic ca să ai de-a face cu infiltrările diabolice, este suficient uneori şi numai să fii un tradiţionalist (în celălat sens al cuvântului decât cel carismatic) până la sânge.

De asemenea, dacă veţi citi scrierile celor mai mari mistici ai Bisericii, veţi vedea că infiltrările diabolice sunt de cele mai multe ori la ordinea zilei în viaţa creştinului care îşi ia în serios vocaţia la sfinţenie, dar care nu a învăţat încă cum anume trebuie să meargă pe drumul spre îndumnezeire.
Deci nu văd deloc de ce i-am blama mai mult pe creştinii care fac parte dintr-o grupare carismatică decât pe cei care nu fac parte?!

Yoram scrie:
In final imi reiterez rezerva fata de grupurile charismatice, si nu le consider o necesitate in Biserica.


Având în vedere că vorbiţi din punctul de vedere al unui psihiatru, atitudinea dv este de înţeles până într-un punct, dar dacă veţi citi scrierile celor mai mari mistici ai Bisericii: Sf Ioan al Crucii, Sf. Tereza de Avila, etc. şi de asemenea dacă îi veţi întreba pe duhovnicii cu experienţă îndelungată în câmpul vieţii mistice, veţi vedea că un creştin care îşi trăieşte cu adevărat vocaţia la sfinţenie, chiar dacă nu are nimic de-a face cu carismaticii în drumul său, ajunge, la un moment dat, negreşit în faţa aceloraşi mari pericole ca şi carismaticii. Dintre care, cel mai mare pericol este acela de a-şi pierde minţile - în momentul în care nu se află într-o deplină ascultare faţă de un părinte spiritual f experimentat. Dar de multe ori nici nu este măcar vorba să şi le piardă, ci numai dă acestă impresie celor necunoscători în materie, care se află în jurul său. Pt că iată care sunt simpomele şi manifestările unui creştin care urmează calea cea mai clasică cu putinţă şi care trece prin purificările spirituale de rigoare, inevitabile:

“Pentru a ne purifica, Dumnezeu face să iasă la suprafaţă şi să apară la lumina zilei tendinţa noastră profundă.

Nu este deloc de mirare atunci că trecem de la iluzia orgoliului la o anumită formă de patologie psihiatrică.[...]

De aceea totul se poate vedea pe parcursul unei nopţi a spiritului începând cu apariţia simptomelor nevrotice invalidante:

obsesii, scrupule, fobii, comportamente isterice
, până la dezvelirea unui nod psihotic al personalităţii

care se va traduce printr-un delir de persecuţie, de interpretare, fie chiar mai profund, printr-o incoerenţă a gândirii, o repliere asupra sinelui etc.”
(Fr. EPHRAIM şi Dr. MARDON ROBINSON, în "Calea norilor sau nebunia în Dumnezeu")

În calitate de Dr. Psihiatru, dacă aţi lua la cunoştinţă că într-o mănăstire, majoritetea călugărilor, au simptomele şi manifestările de mai sus, aţi spune că "nu sunt o necesitate în Biserică" - aşa cum spuneţi despre carismaticii care manifestă din punctul dv de vedere simptome asemănătoare - şi aţi opta pt desfiinţarea ei?

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


Ultima oară modificat de MOMO pe 09 Apr 2010, 16:08, modificat de 2 ori în total.

09 Apr 2010, 14:58
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: Catolici carismatici
Cristos a înviat!
Victor scrie:
Nu carismele sunt necesare pentru mantuire, ci darurile Duhului Sfant pe care le-am primit prin Botez si in special prin sacramentul Sf. Mir. Carismele, in schimb, sunt necesare pentru edificarea Trupului lui Cristos, adica Biserica. Putem contribui la edificarea ei apeland numai la resursele noastre omenesti, dar putem contribui apeland si la "uneltele" (carismele) Duhului Sfant.
Pax et amor!
Se vede limpede bogăţia Duhului Sfânt ce debordează din cuvintele dvs admirabile.
Cu toate astea, am încredere în primul rând în tradiţia neîntreruptă a Bisericii şi mă feresc de influenţele occidentale ale "patrimoniului" creştin, mai ales ale celor care n-au rezistat tradiţiei catolice.

_________________
Lăudat fie Isus!


09 Apr 2010, 15:38
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Nae scrie:
Cu toate astea, am încredere în primul rând în tradiţia neîntreruptă a Bisericii şi mă feresc de influenţele occidentale ale "patrimoniului" creştin, mai ales ale celor care n-au rezistat tradiţiei catolice.


Şi dacă practica acestor carisme a fost înreruptă în decursul istoriei Bisericii deoarece
credinţa oamenilor s-a diminuat din ce în ce mai mult aşa cum şi era de aşteptat?

Altfel de ce ar mai fi rostit Mântuitorul aceste cuvinte sfâşietoare:

Fiul Omului, când va veni, va găsi, oare, credinţă pe pământ? (Luca 18, 8 )

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


09 Apr 2010, 15:52
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: Catolici carismatici
Cristos a înviat!

MOMO scrie:
credinţa oamenilor s-a diminuat din ce în ce mai mult aşa cum şi era de aşteptat?
Fiul Omului, când va veni, va găsi, oare, credinţă pe pământ? (Luca 18, 8 )
Nu era de aşteptat deloc, decât de masonii care L-au răstignit şi care de-atunci tot născocesc şi reînvie haruri despre care apoi se constată că fuseseră demult "uitate".

Isus Se întreba retoric(totuşi alarmat) ţinând cont de "discernământul" omului pentru că prin voinţă proprie omul nu face nimic bun şi urmează doar deşertăciunea:
17. Toată darea cea bună şi tot darul desăvârşit de sus este, pogorându-se de la Părintele luminilor, la Care nu este schimbare sau umbră de mutare.(Iac1,17)

Chiar şi acceptarea dării celei bune şi a darului desăvârşit(Duhul Sfânt) tot de Sus este, pogorându-se de la Părintele luminilor:
13. Căci Dumnezeu este Cel ce lucrează în voi şi ca să voiţi şi ca să săvârşiţi, după a Lui bunăvoinţă.(Filip2,13)

_________________
Lăudat fie Isus!


Ultima oară modificat de Nae pe 10 Apr 2010, 00:50, modificat 1 dată în total.

09 Apr 2010, 16:58
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Următorul


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România