Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Următorul
Catolici carismatici 
Autor Mesaj
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 03 Noi 2008, 21:52
Mesaje: 838
Locaţie: Timisoara
Mesaj Re: Catolici carismatici
Victor scrie:
Nu stiu daca aceasta epoca in care traim poate fi cea mai defavorizata. Stiu doar ca in istorie au fost epoci si epoci. Unele au fost foarte infloritoare, altele foarte "negre" din punct de vedere spiritual. Insa si aceste pareri sunt ale noastre. Domnul istoriei stie cum stau lucrurile, iar gandurile noastre nu sunt sau sunt foarte departe de gandurile Lui. Duhul Sfant are grija insa ca balanta sa ramana intr-un echilibru, ba chiar sa incline in directia binelui. Ganditi-va la Evul Mediu, etichetat de multi ca fiind epoca neagra a istoriei. Si poate ca exista ratiuni suficiente in aceasta privinta. In fond e si epoca "neagra" a istoriei Bisericii, cu decandente si erori pentru care a si cerut iertare acum vreo cativa ani Papa Ioan Paul al II-lea. Cu toate acestea, pe plan social este epoca in care s-au pus bazele universitatilor care au creat germenii culturii si stiintei ce aveau sa inceapa sa rodeasca in epoca moderna. Iar pe plan spiritual, este si epoca Sfintilor si a marilor mistici.
Nu stiu daca epoca noastra poate fi catologata ca fiind defavorizata, oricat de mult ni s-ar parea noua acest lucru. Dumnezeu stie! Cert este insa ca e o epoca secularizata in care Dumnezeu si valorile crestine conteaza mai putin. Cred ca mergem catre un conflict din ce in ce mai evident, generat de ruptura de valori la care asistam, adica impartirea lor in valori laice si valori crestine. Biserica si clerul va fi din ce in ce mai marginalizata, pana la a fi inchisa intr-un ghetou, iar actiunile ei si ale preotilor vor fi circumscrise la o sfera separata de cea a lumii laice. Credinta nu va fi persecutata, dar nu va mai fi un fapt public, ci intim, intimist, circumscris "institutiei" bisericesti si forului interior al individului. Iesirea afara din aceste ingradiri va fi foarte grea si se vor plati preturi, poate chiar si de sange. Iar aceasta izolare a Bisericii si a slujitorilor ei se va reusi. Poate ca noi aici in Romania, nu sesizam inca asta (se vad doar semnele), dar in Occident politica segregationista impotriva Bisericii Catolice devine din ce in ce mai evidenta. Pe de o parte slujitorii Bisericii vor fi impiedicati sa slujeasca in afara structurilor institutionale, iar pe de alta parte se va face ca laicii sa nu frecventeze structurile Bisericii. Conflictul dintre cultura crestina si cea laica a inceput sa scoata primele scantei.
Ei bine, Duhul Sfant prin nasterea Miscarilor ecleziale (deci nu numai a RCC, caci in Biserica Catolica sunt multe Miscari ecleziale), care sunt constituite (99%) din laici si se dezvolta in lumea laicilor, dau acestora o identitate crestina constienta. Ofera o spiritualitate laicului, fundamentata teologic, care pana acum nu exista in Biserica Catolica si nu exista deloc in Biserica Ortodoxa. Locul sfintirii laicilor nu sunt manastirile, iar manastirile nu mai sunt "Institute de perfectiune" (cum erau numite inainte de Conciliul Vatican II). Manastirile sunt locuri de sfintire ale calugarilor, iar lumea, societatea, e locul de sfintire al laicului. Doar ca laicii duceau lipsa de un drum de formare, de experienta, potrivit cu menirea lor de crestini care traiesc in mijlocul lumii. Duhul Sfant prin Miscarile bisericesti, tocmai acest lucru le-a oferit: un mod de a-si trai crestineste menirea si de a-si descoperi vocatia crestina personala. Desigur ca cineva ar putea sa obiecteze: dar pana acum laicii au fost privati de un drum de credinta sau Biserica nu le-a oferit cea ce aveau nevoie? Ba da. Biserica dintotdeauna i-a slujit si i-a sfintit prin sacramentele pe care le-a administrat si o va face si in continuare. Insa Duhul Sfant ii pregateste pe laici pentru ca aceasta credinta sa fie in continuare traita chiar si in mijlocul unei societati descrestinate, unde slujitorii Bisericii nu au acces sau le va fi din ce in ce mai limitat.
Nu am reusit sa inteleg prea bine ultima propozitie, domnule Nae. Mi s-a parut ca puneti aparitia RCC pe aceeasi linie cu "ocolirea Traditiei". Daca e asa, atunci e o greseala. Tocmai la Traditie cauta sa se inspire RCC, atat la cea de la inceputuri cat si la cea contemporana, adica a Magisteriului. In Biserica Catolica, Traditia nu inseamna numai "radacinile", ca in Biserica Ortodoxa, adica epoca patristica, ci inseamna si "tulpina" care s-a nascut din radacini, si "ramurile" care s-au nascut din tulpina. Radacinile sunt cele mai importante, caci fara de ele se usuca si ramurile si tulpina. Insa Traditia nu inseamna numai "radacinile", caci credinta continua sa fie interpretata si transmisa la fel de autentic ca la inceputuri. Un pom este sortit sa aduca roade, iar roadele nu cresc pe radacini, ci pe ramuri. Important este ca mladita sa ramana pe vita, iar vita sa aiba radacini. Cu stima!

Am doua solicitari respectuase:
1.V-as ruga sa sintetizati si sa scurtati postarile,intrucat sunt dificil de urmarit!
2.Sa ne aratati accesul la statutele miscarii charismatice si cine le-a aprobat.
Pax et Bonum!


05 Apr 2010, 18:05
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Nae scrie:
Cristos a înviat!
MOMO scrie:
Yoram scrie:
Vedeti cum interpretati cele spuse de Sf. Ap. Paul...,faceti conexiune intai cu I Cor. 12.30 ;in plus,ati trunchiat din cap 14 al Scrisorii I catre Corintieni numai ce v-a convenit(atentiune, cam asa fac si cei din sectele neoprotestante!).Deci cititi cu atentie intregul pasaj, si reinterpretati-l :

Eu sunt perfect de acord cu rândurile pe care dv le-aţi subliniat, din textul pe care l-aţi citat în întregime.
Întrebarea însă este: cum anume consideraţi că le-am putea pune în practică şi pe celelalte care sunt mult mai multe (şi mai importante) şi pe care nu le-aţi subliniat (pt că altfel ajungem ca în sectele tradiţionaliste, să trunchiem Biblia şi să luăm din ea numai ce ne place)?
Oare nu dvs înşivă vi se adresează această întrebare din moment ce chiar dvs aţi făcut aşa?


Cu puţină bunăvoinţă, se poate vedea destul de uşor că nu numai eu am făcut aşa, ci amândoi (întâi eu şi pe urmă domnul Yoram).
Dl Yoram a încercat să corecteze ceea ce dânsul considera a fi o greşeală, printr-o greşeală similară, de aceea am pus acea înrebare.
Eu, cel puţin, am început cu începutul şi nu cu sfârşitul, aşa cum a făcut dl Yoaram.
Mai precis, am început cu recomandarea carismelor pe care o face Sf. Ap Pavel şi nu cu corectatrea lor, aşa cum a făcut dl Yoram.
Cum ar putea să corecteze cineva un lucru dacă acesta nu există mai întâi?

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


05 Apr 2010, 19:13
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Yoram54 scrie:
MOMO scrie:
Yoram scrie:
Inchei cu o istorie reala:Duminica Tomii, 1998 Liturghie Pontificala Vatican;au fost multe luari de cuvant...un charismatic care luase cuvantul tot ii dadea cu " Noul Pentecoste" .Sf. Parinte de pie memorie Papa Ioan-Paul al II-lea a tinut minte si a replicat:"Asistam la o noua primavara a Bisericii gratie actiunii mereu innoitoare a Duhului Sfant".
OOps! unde-i "noul....?

Părerea mea este că în mişcarea carismatică este excat ca la război: unii se salvează iar alţii pier.
Noul stă tocmai în faptul că unii totuşi se salvează în acest fel, pe când ceilalţi creştini care rămân inerţi pe margine ca nişte legume ofilite, intrând duminica în biserică din obişnuinţă şi ieşind de acolo plictisiţi, sincer, nu ştiu câte şanse de salvare mai au.

Deci sa inteleg ca exista doua categorii de crestini:charismatici si ne-charismatici.Din categoria primilor se mai salvveza unii, iar din a doua...sa inteleg ca nu exista sanse!
Oare acest rationament sa fie corect?


Dacă mai citiţi odată textul meu, veţi vedea că acolo era scris şi mă refeream în consecinţă la "ceilalţi creştini care rămân inerţi pe margine ca nişte legume ofilite" şi nu la toţi creştinii în general. Dar, într-adevăr, aş fi putut să fiu puţin mai explicită...

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


Ultima oară modificat de MOMO pe 05 Apr 2010, 21:01, modificat de 2 ori în total.

05 Apr 2010, 19:20
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Yoram54 scrie:
Victor scrie:
Nu stiu daca aceasta epoca in care traim poate fi cea mai defavorizata. Stiu doar ca in istorie au fost epoci si epoci. Unele au fost foarte infloritoare, altele foarte "negre" din punct de vedere spiritual. Insa si aceste pareri sunt ale noastre. Domnul istoriei stie cum stau lucrurile, iar gandurile noastre nu sunt sau sunt foarte departe de gandurile Lui. Duhul Sfant are grija insa ca balanta sa ramana intr-un echilibru, ba chiar sa incline in directia binelui. Ganditi-va la Evul Mediu, etichetat de multi ca fiind epoca neagra a istoriei. Si poate ca exista ratiuni suficiente in aceasta privinta. In fond e si epoca "neagra" a istoriei Bisericii, cu decandente si erori pentru care a si cerut iertare acum vreo cativa ani Papa Ioan Paul al II-lea. Cu toate acestea, pe plan social este epoca in care s-au pus bazele universitatilor care au creat germenii culturii si stiintei ce aveau sa inceapa sa rodeasca in epoca moderna. Iar pe plan spiritual, este si epoca Sfintilor si a marilor mistici.
Nu stiu daca epoca noastra poate fi catologata ca fiind defavorizata, oricat de mult ni s-ar parea noua acest lucru. Dumnezeu stie! Cert este insa ca e o epoca secularizata in care Dumnezeu si valorile crestine conteaza mai putin. Cred ca mergem catre un conflict din ce in ce mai evident, generat de ruptura de valori la care asistam, adica impartirea lor in valori laice si valori crestine. Biserica si clerul va fi din ce in ce mai marginalizata, pana la a fi inchisa intr-un ghetou, iar actiunile ei si ale preotilor vor fi circumscrise la o sfera separata de cea a lumii laice. Credinta nu va fi persecutata, dar nu va mai fi un fapt public, ci intim, intimist, circumscris "institutiei" bisericesti si forului interior al individului. Iesirea afara din aceste ingradiri va fi foarte grea si se vor plati preturi, poate chiar si de sange. Iar aceasta izolare a Bisericii si a slujitorilor ei se va reusi. Poate ca noi aici in Romania, nu sesizam inca asta (se vad doar semnele), dar in Occident politica segregationista impotriva Bisericii Catolice devine din ce in ce mai evidenta. Pe de o parte slujitorii Bisericii vor fi impiedicati sa slujeasca in afara structurilor institutionale, iar pe de alta parte se va face ca laicii sa nu frecventeze structurile Bisericii. Conflictul dintre cultura crestina si cea laica a inceput sa scoata primele scantei.
Ei bine, Duhul Sfant prin nasterea Miscarilor ecleziale (deci nu numai a RCC, caci in Biserica Catolica sunt multe Miscari ecleziale), care sunt constituite (99%) din laici si se dezvolta in lumea laicilor, dau acestora o identitate crestina constienta. Ofera o spiritualitate laicului, fundamentata teologic, care pana acum nu exista in Biserica Catolica si nu exista deloc in Biserica Ortodoxa. Locul sfintirii laicilor nu sunt manastirile, iar manastirile nu mai sunt "Institute de perfectiune" (cum erau numite inainte de Conciliul Vatican II). Manastirile sunt locuri de sfintire ale calugarilor, iar lumea, societatea, e locul de sfintire al laicului. Doar ca laicii duceau lipsa de un drum de formare, de experienta, potrivit cu menirea lor de crestini care traiesc in mijlocul lumii. Duhul Sfant prin Miscarile bisericesti, tocmai acest lucru le-a oferit: un mod de a-si trai crestineste menirea si de a-si descoperi vocatia crestina personala. Desigur ca cineva ar putea sa obiecteze: dar pana acum laicii au fost privati de un drum de credinta sau Biserica nu le-a oferit cea ce aveau nevoie? Ba da. Biserica dintotdeauna i-a slujit si i-a sfintit prin sacramentele pe care le-a administrat si o va face si in continuare. Insa Duhul Sfant ii pregateste pe laici pentru ca aceasta credinta sa fie in continuare traita chiar si in mijlocul unei societati descrestinate, unde slujitorii Bisericii nu au acces sau le va fi din ce in ce mai limitat.
Nu am reusit sa inteleg prea bine ultima propozitie, domnule Nae. Mi s-a parut ca puneti aparitia RCC pe aceeasi linie cu "ocolirea Traditiei". Daca e asa, atunci e o greseala. Tocmai la Traditie cauta sa se inspire RCC, atat la cea de la inceputuri cat si la cea contemporana, adica a Magisteriului. In Biserica Catolica, Traditia nu inseamna numai "radacinile", ca in Biserica Ortodoxa, adica epoca patristica, ci inseamna si "tulpina" care s-a nascut din radacini, si "ramurile" care s-au nascut din tulpina. Radacinile sunt cele mai importante, caci fara de ele se usuca si ramurile si tulpina. Insa Traditia nu inseamna numai "radacinile", caci credinta continua sa fie interpretata si transmisa la fel de autentic ca la inceputuri. Un pom este sortit sa aduca roade, iar roadele nu cresc pe radacini, ci pe ramuri. Important este ca mladita sa ramana pe vita, iar vita sa aiba radacini. Cu stima!

Am doua solicitari respectuase:
1.V-as ruga sa sintetizati si sa scurtati postarile,intrucat sunt dificil de urmarit!
2.Sa ne aratati accesul la statutele miscarii charismatice si cine le-a aprobat.

Pax et Bonum!

Mă scuzaţi, vă rog, dar nu înţeleg de ce ar trebui să aprobe Biserica ceva ce ea a practicat încă de la origine!? :shock:

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


Ultima oară modificat de MOMO pe 05 Apr 2010, 20:59, modificat 1 dată în total.

05 Apr 2010, 19:35
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2010, 17:34
Mesaje: 310
Mesaj Re: Catolici carismatici
Citat:
Discutam aici despre un aspect punctual,agreat de charismatici, dar "importat" de la penticoatali, numit generic glosolalie


Carismaticii nu au importat glosolalia de la penticostali, ci numai şi-au amintit de ea - poate datorită lor. Pt că glosolalia nu avea nevoie să fie importată, ea a existat încă de la începuturile Bisericii - prima comunitate de creştini a practicat-o din plin (a se vedea I Cor. 14).

Citat:
si veti intelege multe,inclusiv ca glosolalia nu e o balmajala sau boscorodeala fara sens, ci un dar al Duhului Sfant,care il face inteles pe vorbitor de altii are nu-i vorbesc limba(sa-i zicem un fel de traducere instantanee)-


"... cel ce vorbeşte într-o limbă străină nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; şi nimeni nu-l înţelege, fiindcă el, în duh, grăieşte taine." (I Cor. 14,2)

_________________
Dumnezeul în care credem noi, rareori, are ceva de-a face cu Dumnezeu.
Deseori noi nu Îl iubim pe Dumnezeu aşa cum este El în realitate, ci aşa cum ne-am dori noi ca El să fie.


05 Apr 2010, 20:56
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 03 Noi 2008, 21:52
Mesaje: 838
Locaţie: Timisoara
Mesaj Re: Catolici carismatici
MOMO scrie:
Yoram54 scrie:
Victor scrie:
Nu stiu daca aceasta epoca in care traim poate fi cea mai defavorizata. Stiu doar ca in istorie au fost epoci si epoci. Unele au fost foarte infloritoare, altele foarte "negre" din punct de vedere spiritual. Insa si aceste pareri sunt ale noastre. Domnul istoriei stie cum stau lucrurile, iar gandurile noastre nu sunt sau sunt foarte departe de gandurile Lui. Duhul Sfant are grija insa ca balanta sa ramana intr-un echilibru, ba chiar sa incline in directia binelui. Ganditi-va la Evul Mediu, etichetat de multi ca fiind epoca neagra a istoriei. Si poate ca exista ratiuni suficiente in aceasta privinta. In fond e si epoca "neagra" a istoriei Bisericii, cu decandente si erori pentru care a si cerut iertare acum vreo cativa ani Papa Ioan Paul al II-lea. Cu toate acestea, pe plan social este epoca in care s-au pus bazele universitatilor care au creat germenii culturii si stiintei ce aveau sa inceapa sa rodeasca in epoca moderna. Iar pe plan spiritual, este si epoca Sfintilor si a marilor mistici.
Nu stiu daca epoca noastra poate fi catologata ca fiind defavorizata, oricat de mult ni s-ar parea noua acest lucru. Dumnezeu stie! Cert este insa ca e o epoca secularizata in care Dumnezeu si valorile crestine conteaza mai putin. Cred ca mergem catre un conflict din ce in ce mai evident, generat de ruptura de valori la care asistam, adica impartirea lor in valori laice si valori crestine. Biserica si clerul va fi din ce in ce mai marginalizata, pana la a fi inchisa intr-un ghetou, iar actiunile ei si ale preotilor vor fi circumscrise la o sfera separata de cea a lumii laice. Credinta nu va fi persecutata, dar nu va mai fi un fapt public, ci intim, intimist, circumscris "institutiei" bisericesti si forului interior al individului. Iesirea afara din aceste ingradiri va fi foarte grea si se vor plati preturi, poate chiar si de sange. Iar aceasta izolare a Bisericii si a slujitorilor ei se va reusi. Poate ca noi aici in Romania, nu sesizam inca asta (se vad doar semnele), dar in Occident politica segregationista impotriva Bisericii Catolice devine din ce in ce mai evidenta. Pe de o parte slujitorii Bisericii vor fi impiedicati sa slujeasca in afara structurilor institutionale, iar pe de alta parte se va face ca laicii sa nu frecventeze structurile Bisericii. Conflictul dintre cultura crestina si cea laica a inceput sa scoata primele scantei.
Ei bine, Duhul Sfant prin nasterea Miscarilor ecleziale (deci nu numai a RCC, caci in Biserica Catolica sunt multe Miscari ecleziale), care sunt constituite (99%) din laici si se dezvolta in lumea laicilor, dau acestora o identitate crestina constienta. Ofera o spiritualitate laicului, fundamentata teologic, care pana acum nu exista in Biserica Catolica si nu exista deloc in Biserica Ortodoxa. Locul sfintirii laicilor nu sunt manastirile, iar manastirile nu mai sunt "Institute de perfectiune" (cum erau numite inainte de Conciliul Vatican II). Manastirile sunt locuri de sfintire ale calugarilor, iar lumea, societatea, e locul de sfintire al laicului. Doar ca laicii duceau lipsa de un drum de formare, de experienta, potrivit cu menirea lor de crestini care traiesc in mijlocul lumii. Duhul Sfant prin Miscarile bisericesti, tocmai acest lucru le-a oferit: un mod de a-si trai crestineste menirea si de a-si descoperi vocatia crestina personala. Desigur ca cineva ar putea sa obiecteze: dar pana acum laicii au fost privati de un drum de credinta sau Biserica nu le-a oferit cea ce aveau nevoie? Ba da. Biserica dintotdeauna i-a slujit si i-a sfintit prin sacramentele pe care le-a administrat si o va face si in continuare. Insa Duhul Sfant ii pregateste pe laici pentru ca aceasta credinta sa fie in continuare traita chiar si in mijlocul unei societati descrestinate, unde slujitorii Bisericii nu au acces sau le va fi din ce in ce mai limitat.
Nu am reusit sa inteleg prea bine ultima propozitie, domnule Nae. Mi s-a parut ca puneti aparitia RCC pe aceeasi linie cu "ocolirea Traditiei". Daca e asa, atunci e o greseala. Tocmai la Traditie cauta sa se inspire RCC, atat la cea de la inceputuri cat si la cea contemporana, adica a Magisteriului. In Biserica Catolica, Traditia nu inseamna numai "radacinile", ca in Biserica Ortodoxa, adica epoca patristica, ci inseamna si "tulpina" care s-a nascut din radacini, si "ramurile" care s-au nascut din tulpina. Radacinile sunt cele mai importante, caci fara de ele se usuca si ramurile si tulpina. Insa Traditia nu inseamna numai "radacinile", caci credinta continua sa fie interpretata si transmisa la fel de autentic ca la inceputuri. Un pom este sortit sa aduca roade, iar roadele nu cresc pe radacini, ci pe ramuri. Important este ca mladita sa ramana pe vita, iar vita sa aiba radacini. Cu stima!

Am doua solicitari respectuase:
1.V-as ruga sa sintetizati si sa scurtati postarile,intrucat sunt dificil de urmarit!
2.Sa ne aratati accesul la statutele miscarii charismatice si cine le-a aprobat.

Pax et Bonum!

Mă scuzaţi, vă rog, dar nu înţeleg de ce ar trebui să aprobe Biserica ceva ce ea a practicat încă de la origine!? :shock:

Cu respect va atrag respectuos atentia asupra faptului ca va aflati intr-o stare de confuzie. Ar trebui sa intelegeti ca Biserica nu a practicat de la origine glosolalia, cel putin nu in varianta destul de absconsa a unor versete pauline. Daca ati fi facut un efort sa cititi cele expuse in acest domeniu de IPS de pie memorie Ioan Ploscaru, ati fi sesizat ca fenomnul glosolaliei a disparut din BC si din bisericile crestine in general, fiind "reactualizat" intr-un mod bizar de secta penticostalilor.Or glosolalia trambitata de unele grupari charismatice este una de import si nu genuin catolica.Iata o prima confuzie.
O a doua confuzie pe care respectuos v-o arat este faptul ca gruparile charismatice nu practica numai glosolalia, ci si alte "tehnici" si idei ca "Botezul Duhului Sfant", "Noul Pentecoste", dansuri "inspirate",precum si alte pretinse "charisme".
Mai doresc sa adaug faptul ca miscarile charismatice sunt grupate intr-un soi de "fellowship"(eronat tradus cu "fraternitate"-asta inseamna "brotherhood"),adica un fel de "asociatie tovaraseasca", fara ierarhie;adica se revendica a fi "pancatolica",dar ca structura si functionalitate diferita fata de alte organizatii cu caracter pancatolic cum ar fi "Opus Dei".
Modul de operare a acestor grupari seamana izbitor cu cel al grupurilor de tip "New Age";exista voci in BC(si nu numai in randul laicilor), care atrag atentia ca aparitia si desvoltarea gruparilor charismatice reprezinta o infiltrare in BC a pseudo-spiritualitatii New-Age si a sectelor neoprotestante in special a penticostalilor!


06 Apr 2010, 08:52
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 05 Apr 2006, 01:12
Mesaje: 504
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
@yoram54
Ce intelegeti prin faptul ca Opus Dei este o organizatie pancatolica?


06 Apr 2010, 20:32
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Am doua solicitari respectuase:
1.V-as ruga sa sintetizati si sa scurtati postarile,intrucat sunt dificil de urmarit!
2.Sa ne aratati accesul la statutele miscarii charismatice si cine le-a aprobat.
Pax et Bonum![/quote]

Domnule Yoram54,
1. Voi incerca sa fac ceea ce imi sugerati, dar nu va promit sa si reusesc. Asta pentru ca nu am timp sa stau mereu in fata calculatorului si sa urmaresc pas cu pas discutiile, caci am mult mai multe lucruri de facut. De obicei intru si urmaresc ultimele dialoguri, apoi imi notez unele lucruri ce consider a le clarifica, dupa care incep sa scriu. Imi dau foarte bine seama ca mesajele lungi sunt mai greu de urmarit. Am constat acest lucru critind si mesajele Dvs. Eu ma aflu pe acest grup de discutii pentru ca am fost invitat - ce-i drept mai demult - de catre administratorii acestui site pentru a aduce unele clarificari. Acest lucru il fac cu bucurie, pentru ca am ceva de spus. Doar ca, uneori, tipul acesta de dialog (pe care l-am experimentat deja), bazat pe intentia de a-l combate cu orice pret pe celalalt nu-mi place sa-l folosesc. De aceea, nu voi raspunde la astfel de provocari.

2. Imi cereti sa va arat accesul la Statutele Miscarii Carismatice si cine le-a aprobat. Nu exista niste statute ale miscarii carismatice. O "miscare" in Biserica este un curent care conduce la unele concretizari, adica realitati din Miscarea ca atare si care pot fi diferite. Si Conciliul Vatican II a fost precedat de anumit miscari de reinnoire liturgica, biblica, teologica, ecumenica etc. incepute cu mult inainte. Conciliul doar a cules roadele acestor miscari care au avut la baza teologi precum Rahner, Guardini, Von Balthasar, Congar etc. Ceea ce exista, in schimb, sunt statutele unor realitati "carismatice", adica a unor Asociatii de credinciosi, in conformitate cu CIC. Astfel, veti putea vedea ca exista Organisme pontificale, fiecare cu propriile statute, aprobate desigur de Sf. Scaun, cum ar fi ICCRS (International Catholic Charismatic Renewal Services) sau Catholic Fraternity, ambele fiind structuri ale Consiliului Pontifical pentru Laici. Daca doriti sa le citeti Statutele, puteti sa va adresati Consiliului Pontifical pentru Laici sau sa le cautati pe internet pe site-urile respectivelor organizatii. Tot in cadrul RCC exista si diferite Comunitati carismatice, unele de drept pontifical (adica cu statutele aprobate de catre Sf. Scaun), altele de drept diecezan (adica avand statutele aprobate de catre Episcopii diecezani pe ale caror teritorii canonice au fost infiintate si se dezvolta). Si pe acestea le puteti gasi on-line, daca, desigur, respectivele Comunitati au reusit intre timp sa-si faca site-uri. Oricum, pe site-rile Organismelor pontificale pot fi gasite atat listele, cat si adresele web a tuturor asociatiilor si comunitatilor carismatice aprobate de Biserica.
Daca aveti si alte intrebari, atat cat pot si ma pricep, va stau cu drag la dispozitie.
PAX ET AMOR!

_________________
Pace si iubire!


07 Apr 2010, 10:56
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Cu privire la [b]glosolalie[/b], confirm ca este o carisma a Duhului Sfant care cel mai mult provoaca probleme. Ratiunea este una singura: este o carisma ce nu poate fi usor explicata, ba chiar nici explicatiile care i se dau nu sunt suficiente pentru a alimenta exigentele rationaliste de a intelege "modurile" si "lucrarile" lui Dumnezeu. Pe de alta parte, aceasta carisma a existat si exista inca si va exista pana la sfarsitul veacurilor. A existat la inceputurile crestinismului si exista si in crestinismul de astazi, inclusiv in Biserica Catolica. Domnul Yoram54 a facut referinta la o cateheza a Mons. Ploscaru, publicata pe Profamilia, care vorbeste despre glosolalie. Sunt deplin de acord cu ceea ce scrie preasfintitul, dar nu in ansamblu, ci in detaliu. Nu in ansamblu, deoarece preasfintitul vorbeste despre trei tipuri de manifestari ale darului limbilor pe care le amesteca intre ele, cu concluzii care sunt valabile pentru unele manifestari, dar nu si pentru altele.
Permiteti-mi, deci sa explic, in ce consta darul limbilor. Exista trei tipuri de manifestari ale darului limbilor, conform Sf. Scripturi:
1. Darul limbilor pentru evanghelizare (xenolalia),
2. Darul limbilor pentru lauda (glosolalia)
3. Profetia in limbi.

[b]Xenolalia [/b]este darul Duhului manifestat in ziua de Rusalii (cf. Fap 2,4) si se refera atat la vorbirea in limbi straine fara a le fi invatat, cat si la vorbirea in limba proprie pe care auditoriul nu o cunoaşte, dar care poate sa o inteleaga prin lucrarea Duhului Sfant. La acest aspect al xenolaliei se refera experienta Sf. Francisc Xaveriu sau a Sf. Anton de Padova, pe care-i aminteste si Mons. Ploscaru.
[b]Glosolalia[/b], in schimb, nu este o carisma pentru evanghelizare, ca xenolalia, ci de lauda. Sf. Paul spune: "Duhul
însuşi intervine pentru noi cu suspine negraite" (Rom 8,26). Adica, se roaga pentru noi si in noi. De asemenea, corintenilor Paul le explica: "daca ma rog in alta limba, duhul meu se roaga" (1Cor 14,14) si "cel care vorbeste într-o limba nu
vorbeste oamenilor, ci lui Dumnezeu, caci nimeni nu-l întelege întrucât el vorbeste în Duh lucruri tainice" (1Cor 14,2). Cu alte cuvinte, acest dar al limbilor este un dar de RUGACIUNE, dar pentru zidirea proprie, caci "Cel care vorbeste într-o limba, se edifica pe sine însusi" (1Cor 14,4). Iar in ceea ce priveste glosolalia ea poate fi exprimata si cantat, acesta fiind cantul in limbi (cf. Col 3,13).
[b]Profetia in limbi[/b], este aceea despre care vorbeste Sf. Paul in 1Cor 14. El si-a dat seama ca aceasta Biserica din Corint se folosea de darul profetiei in limbi intr-un mod exagerat de mult, confundand-o cu glosolalia si facand-o sa fie fara rod. Profetia este un Cuvant din partea lui Dumnezeu adresat comunitatii. Acest cuvant era foarte important sa fie pe inteles, deoarece "cel care profeteste le vorbeste oamenilor spre edificare, consolare si încurajare" (1Cor 14,3). Tocmai pentru ca acest dar sa nu ramana fara rod, Paul solicitata si folosirea carismei talmacirii, ca si a discernamantului. Iata instructiunile sale: "Asadar, ce este de fãcut, fratilor? Atunci când vă adunati, fiecare, fie ca are de cântat un psalm, fie ca are o învatatura, fie ca are o descoperire, fie ca are de spus ceva în alta limba, fie că are o interpretare, sa faca totul spre edificare. Dacă cineva vorbeste într-o limba, sa fie în doi sau cel mult în trei, deoparte, si cineva sa interpreteze. Daca nu este acolo un interpret, sa taca în Biserica si sa-si vorbeasca siesi si lui Dumnezeu. Profetii sa vorbeasca doi sau trei, iar ceilalti sa judece. Dar daca un altul care sta asezat are o revelatie, cel dintâi sa taca. Puteti profeti toti, unul dupa altul, încât toti sa primeasca învatatura si toti sa fie consolati. Duhurile profetilor sunt supuse profetilor, caci Dumnezeu nu este [un Dumnezeu] al dezordinii, ci al pacii" (1Cor 14,26-33).
De aceste instructiuni se tine cont pana in ziua de astazi in grupurile autentice de rugaciune carismatica.
E posibil, dupa cum spune Mons. Ploscaru, ca glosolalia sa se asemene "cu inspiratia pitoniselor" (vrajitoare in transa), chiar daca cei ce se folosesc de acest dar al Duhului Sfant nu cad nici in extaz si nici in transa. Probabil sunt elemente care fundamenteaza aceasta asemanare. Dar asta nu inseamna ca e acelasi lucru. La urma urmei si Sf. Liturghie are asemenari cu ritualurile magice (gesturi, formule dotate de putere), dar asta nu inseamna ca Sf. Liturghie este o magie.
Va cer scuze tuturor, dar nu am putut sintetiza mai mult de atat.

_________________
Pace si iubire!


07 Apr 2010, 12:37
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 19 Mar 2007, 22:32
Mesaje: 20
Locaţie: Bucuresti
Mesaj Re: Catolici carismatici
Va datorez niste scuze, domnule Yoram54. V-am scris intr-un mesaj precedent ca:
"Imi dau foarte bine seama ca mesajele lungi sunt mai greu de urmarit. Am constat acest lucru critind si mesajele Dvs.".
Ei bine, nu erau mesajele dvs. cele la care ma refeream, ci la alte mesaje. Probabil m-am pacalit din cauza asemanarilor de idei.
Cu stima!

_________________
Pace si iubire!


07 Apr 2010, 12:41
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 150 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Următorul


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România