Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 28 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3
botez dublu 
Autor Mesaj
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 10 Feb 2012, 14:29
Mesaje: 12
Locaţie: Cluj-Napoca
Mesaj Re: botez dublu
Doamne miluieste!

_________________
"Pentru că tot trupul este ca iarba şi toată slava lui ca floarea ierbii: uscatu-s-a iarba şi floarea a căzut, Iar cuvântul Domnului rămâne în veac. Şi acesta este cuvântul, care vi s-a binevestit." (1 Petru, 1:24-25)


15 Feb 2012, 14:20
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Dec 2008, 18:45
Mesaje: 1161
Mesaj Re: botez dublu
Non sum dignus scrie:
Părerea mea este că nu există o viziune unitară a Bisericilor greco-ortodoxe în această problemă, ca şi în multe altele. La trecerea de la Biserica Catolică la cele denumite ortodoxe, practicile variază de la o ţară la alta, de la o eparhie la alta, în cadrul aceleiaşi eparhii în timpuri diferite sau chiar în funcţie de convingerile personale ale preotului săvârşitor. Astfel, unii rebotează şi remiruiesc, alţii nu reobotează, dar remiruiesc, alţii nu rebotează, nu remiruiesc ci aplică o slujbă din Molitvelnic, alţii nu întreprind nicio acţiune, explicând, oricui stă să-i asculte, că botezul a fost valid sau teologhisind că a fost iniţial invalid, dar a devenit valid retroactiv, prin iconomie.
Putem recunoaşte că o Biserică este sau nu este Biserica lui Cristos după patru semne vizibile sau mărci: unitatea ei, sfinţenia ei, caracterul ei universal şi caracterul ei apostolic. Bisericile greco-ortodoxe au probleme mari la toate cele patru capitole, cea în dezbatere fiind o problemă la capitolul unităţii de credinţă.

Cred ca stiti, pentru ca am mai discutat despre acest subiect, iconomia aceasta se aplica de la inceput in Biserica, putem urmari hotararile sinoadelor ecumenice. Astfel unii schismatici sau eretici erau sau doar miruiti, sau botezati si miruiti sau doar li se cerea o marturisire de credinta si lepadare. Sfantul Vasile cel Mare descrie exact aceasat practica a iconomiei in primul sau canon, precum si faptul ca asta nu inseamna ca botezul ar fi valid in afara Bisericii. Episcopul locului hotaraste daca aplica iconomia sau acrivia. Exact aceasta practica s-a pastrat si in BO, fara vreo deosebire.


20 Feb 2012, 22:56
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: botez dublu
cata scrie:
Non sum dignus scrie:
Părerea mea este că nu există o viziune unitară a Bisericilor greco-ortodoxe în această problemă, ca şi în multe altele. La trecerea de la Biserica Catolică la cele denumite ortodoxe, practicile variază de la o ţară la alta, de la o eparhie la alta, în cadrul aceleiaşi eparhii în timpuri diferite sau chiar în funcţie de convingerile personale ale preotului săvârşitor. Astfel, unii rebotează şi remiruiesc, alţii nu reobotează, dar remiruiesc, alţii nu rebotează, nu remiruiesc ci aplică o slujbă din Molitvelnic, alţii nu întreprind nicio acţiune, explicând, oricui stă să-i asculte, că botezul a fost valid sau teologhisind că a fost iniţial invalid, dar a devenit valid retroactiv, prin iconomie.
Putem recunoaşte că o Biserică este sau nu este Biserica lui Cristos după patru semne vizibile sau mărci: unitatea ei, sfinţenia ei, caracterul ei universal şi caracterul ei apostolic. Bisericile greco-ortodoxe au probleme mari la toate cele patru capitole, cea în dezbatere fiind o problemă la capitolul unităţii de credinţă.

Cred ca stiti, pentru ca am mai discutat despre acest subiect, iconomia aceasta se aplica de la inceput in Biserica, putem urmari hotararile sinoadelor ecumenice. Astfel unii schismatici sau eretici erau sau doar miruiti, sau botezati si miruiti sau doar li se cerea o marturisire de credinta si lepadare. Sfantul Vasile cel Mare descrie exact aceasat practica a iconomiei in primul sau canon, precum si faptul ca asta nu inseamna ca botezul ar fi valid in afara Bisericii. Episcopul locului hotaraste daca aplica iconomia sau acrivia. Exact aceasta practica s-a pastrat si in BO, fara vreo deosebire.


Iconomia - un termen care in viziune ortodoxa a ajuns sa insemne: nestiind exact cum sa facem, facem cum ne taie capul.....


28 Feb 2012, 23:30
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Dec 2008, 18:45
Mesaje: 1161
Mesaj Re: botez dublu
MihaiG scrie:
Iconomia - un termen care in viziune ortodoxa a ajuns sa insemne: nestiind exact cum sa facem, facem cum ne taie capul.....

Cum am spus, nu e ceva nou aparut in ortodoxie, e exact ce se fixa si acum 1600 de ani. Citit de exemplu canonul sfantului Vasile cel Mare sau hotararile sinoadelor ecumenice cu privirea la primirea in Biserica a ereticilor sau schismaticilor din acea vreme. Iata ce spune Sfantul Vasile cel Mare: http://www.crestinortodox.ro/canoane/Sc ... 90410.html
Spune sa se urmeze obiceiul din fiecare regiune: "In privinta intrebarii despre catari, si care intrebare s-a pus mai inainte si de care bine iti aduci aminte, se cuvine a urma obiceiului din fiecare loc, deoarece atunci cand s-a tratat in privinta acestora au fost diferite pareri despre botezul lor."


05 Mar 2012, 00:29
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: botez dublu
Că e nou sau vechi, puţin importă, esenţial este că e greşit.

După părerea dumneavoastră, validitatea unei Sfinte Taine este o chestiune care poate să atârne de "obiceiul din fiecare loc" ?!

Haideţi să nu fim absurzi.


05 Mar 2012, 23:38
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Dec 2008, 18:45
Mesaje: 1161
Mesaj Re: botez dublu
MihaiG scrie:
Că e nou sau vechi, puţin importă, esenţial este că e greşit.
După părerea dumneavoastră, validitatea unei Sfinte Taine este o chestiune care poate să atârne de "obiceiul din fiecare loc" ?!
Haideţi să nu fim absurzi.

Nu e vorba de validitate, ci de iconomie. Cititi canonul pe care l-am dat, al sfantului Vasile cel Mare, acolo explica mai clar, spune ca Tainele nu sunt valide. Dar din iconomie nu se reiau unele Taine, o sa vedeti ca asta spun si la sinoadele ecumenice. Dar e vorba doar de cei ce vin la ortodoxie, cei ce se convertesc. De aceea in unele parti se poate sa se reboteze un catolic convertit, in alte parti doar sa se miruiasca sau chiar sa faca doar o marturisire si apoi sa se impartaseasca.


06 Mar 2012, 19:15
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 03 Ian 2010, 15:56
Mesaje: 75
Mesaj Re: botez dublu
Pai tocmai de aici izvoraste absurditatea pozitiei dumneavoastra. Iconomia nu se poate aplica la materia validitatii unei Sfinte Taine. Preotul nu are puterea de a hotari, prin iconomie, ca X nu este botezat iar Y este botezat si trebuie doar miruit.

Botezul fie exista, valid, savarsit cu materia, intentia si formula stabilite de Biserica, fie nu exista. Iconomia nu are de-a face cu asta.


06 Mar 2012, 22:12
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Dec 2008, 18:45
Mesaje: 1161
Mesaj Re: botez dublu
MihaiG scrie:
Pai tocmai de aici izvoraste absurditatea pozitiei dumneavoastra. Iconomia nu se poate aplica la materia validitatii unei Sfinte Taine. Preotul nu are puterea de a hotari, prin iconomie, ca X nu este botezat iar Y este botezat si trebuie doar miruit.

Botezul fie exista, valid, savarsit cu materia, intentia si formula stabilite de Biserica, fie nu exista. Iconomia nu are de-a face cu asta.

Eu am spus, nu e pozitia mea (mai exact nu e doar a mea), am citat ce spune sf. Vasile si ce spunea si Biserica in primul mileniu. Pentru ca pozitia BO de acum e clar ca e aceasta.
De obicei nu preotul hotaraste, ci episcopul. Vedeti ca in primul mileniu de exemplu arienii nu mai erau botezati, in schimb unii care erau doar schismatici (deci nu eretici erau botezati). Si sa ne gandim ca arienii nu credeau in dumnezeirea lui Iisus, erau ca martorii de azi.
In schimb canoanele interzic rebotezarea cuiva care a mai fost botezat, deci nu ar avea nimeni voie sa reboteze daca botezul ar fi valid. Cum spune si sf. Vasile, iconomia si nebotezarea nu inseamna ca botezul era valid. Acestea s-au clarificat chiar la primul sinod tinut, in sec. III in cartagina, deci inainte de primul sinod ecumenic.
Prin acrivie (aplicarea stricta) ar fi trebuit ca toti care veneau in Biserica sau in BO acum sa fie botezati. Dar se aplica iconomia si unii nuu mai erau botezati, se echivala botezul ce il aveau, asta neinsemnand ca daca ramaneau in acel cult aveau botezul valid.


07 Mar 2012, 16:27
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 28 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România