Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 155 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Catolicii si ortodocsii se pot intelege. 
Autor Mesaj
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 20 Feb 2008, 19:54
Mesaje: 260
Locaţie: timis
Mesaj Re: Catolicii si ortodocsii se pot intelege.
Hermina scrie:
Uite ce ar fi fost posibil sa invatati de la marea ortodoxie, care nu e din lumea aceasta precum catolicii si nici nu face misionarism pe orizontala ca protestantii ci pe verticala (asa se spune, nu?):

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 68118.html

Am vazut cu ocazia Greciei cam ce strica ortodocsii in acest club european, care ar fi trebuit sa ramana catolico-protestant. Nici Romania nu ar fi meritat sa intre in EU. Uite de asta: http://www.evz.ro/detalii/stiri/exclusi ... 62674.html

Ce, nu credeti ca ortodocsii sunt vinovati pentru criza morala din Romania? Si noi ne pierdem timpul cu ecumenismul. Dar vai, stai ca noi suntem mari si tari si numai raii ca Hermina nu ne noua recunosc meritele, propunandu-ne modele straine de cultura, ia uite ce buni suntem: http://www.dailybusiness.ro/stiri-compa ... nia-77920/

PS Nici nu ma mir ca nu primesc nici o replica, stiti foarte bine ca e adevarat ce zic si nu mai aveti ce sa spuneti. "Modelul" romanesc de existenta este unul falimentar in toate domeniile, dar noi suntem prea pudibonzi ca sa o recunoastem.

Nu ati primit nici o replica, pentru ca cretinismele pe care le-ati debitat nu merita nici macar atat. Frustrarile dumneavoastra fata de ortodocsi se rezolva cu preotul duhovnic si/sau cu psihologul. Va urez succes.


01 Iul 2012, 18:52
Profil YIM
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 19 Ian 2009, 19:35
Mesaje: 497
Mesaj Re: Catolicii si ortodocsii se pot intelege.
Desigur, iarasi nu am dreptate, ia uite ce intelectuali faini au ortodocsii:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/ecateri ... 90045.html

Iar aici la fel:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/scandal ... 90021.html

PS. Aveti o mentalitate de Cantarea Romaniei, va e frica sa spuneti lucrurilor pe nume. Dezintegrarea morala din Romania are o cauza, nu vine dintr-o nebuloasa. Si ghici ce reprezentari morale si religioase are 89% din populatie. De acolo vine "calitatea" morala a multora dintre cei langa care traim.


03 Iul 2012, 09:00
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2010, 19:44
Mesaje: 583
Mesaj Re: Catolicii si ortodocsii se pot intelege.
Hermina scrie:
Desigur, iarasi nu am dreptate, ia uite ce intelectuali faini au ortodocsii:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/ecateri ... 90045.html

Iar aici la fel:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/scandal ... 90021.html

PS. Aveti o mentalitate de Cantarea Romaniei, va e frica sa spuneti lucrurilor pe nume. Dezintegrarea morala din Romania are o cauza, nu vine dintr-o nebuloasa. Si ghici ce reprezentari morale si religioase are 89% din populatie. De acolo vine "calitatea" morala a multora dintre cei langa care traim.
Ce altă ”cântare” vreți să se înțeleagă referitor la ceilalți 11%?

_________________
Lăudat fie Isus!


03 Iul 2012, 15:22
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 19 Ian 2009, 19:35
Mesaje: 497
Mesaj Re: Catolicii si ortodocsii se pot intelege.
Doream sa ma lansez in polemici, dar nu mai are nici un rost, articolul de mai jos e straveziu:

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Fo ... 60405.html

Exact ceea ce doream sa arat.

Si pe mai departe:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/baiatul ... 90830.html


03 Iul 2012, 22:24
Profil
Membru
Avatar utilizator

Membru din: 13 Aug 2015, 13:39
Mesaje: 31
Mesaj Re: Catolicii si ortodocsii se pot intelege.
E un alt subiect excepţional de interesant, şi de vast ca bibliografie. Papa Alexandru al VI-lea a afirmat validitatea botezului administrat de ortodocşi; totuşi, în Polonia, catolicii rebotezau, până în sec. XVII, iar ‘botezul condiţional’ (adică botezarea cuiva despre al cărui botez declarat există îndoieli) s-a administrat până relativ recent.
În Răsărit, nu numai Cuv. Teofil, la români, dar şi Sf. Filaret, şi Sf. Luca, şi Florovski recunoşteau eficienţa Tainelor catolice (nu numai Botezul). La fel de adevărat e că impresia generală nu e, însă, aceasta. Nu există un monolitism răsăritean, însă nici opinia favorabilă nu e aşa de frecventă.
Bisericile răsăritene au o tradiţie canonică mai îndelungată de circumspecţie faţă de Taine administrate înafara comuniunii sacramentale. De ex., ‘Canoanele apostolice’ sunt incluse în culegerile canonice răsăritene cel puţin de la 692, iar aceste canoane menţionate neagă validitatea Tainelor ereticilor.
Dar Sf. Vasile cel Mare, în Epistola 188, afirmă că sunt trei grupuri de credincioşi înafara Bisericii: ereticii, schismaticii şi ‘parasinagogile’, adică dizidenţii faţă de autoritate. Sf. Vasile scria că numai ereticii, cei din prima categorie, trebuie botezaţi.
Mai departe, canonul 95 de la Trullo hotărăşte că monofiziţii şi nestorienii trebuie primiţi prin mărturisire de credinţă, pe când ereticii trebuie botezaţi; aşadar, monofiziţii şi nestorienii nu erau trataţi ca eretici. Poate părea deconcertant, dar e adevărat. Ca practică pentru primire, Trullo orânduieşte atitudinea pe care o găsim la Sf. Vasile pentru … credincioşii din parasinagogi.
Există trei etape ale sacramentologiei greceşti privind primirea catolicilor în ortodoxie: din sec. XI până la 1484 (catolicii care se converteau erau primiţi prin mărturisire de credinţă, cum a fost primit Gillet, fost benedictin, în sec. XX!!); de la 1484 la 1755 (se adaugă mirungerea, miruirea); de la 1755, când Patriarhul decide rebotezarea şi miruirea foştilor catolici sau armeni. Condiţiile (în sensul de situaţie religioasă) sunt altele.
Sinodul de la Constantinopol din 1484 (convocat tocmai ca să repudieze unirea de la 1439!!!) orânduieşte primirea catolicilor prin ungere. Ungerea e însoţită de formule penitenţiale. Decizia sinodală e uneori prezentată ca generoasă; totuşi, trebuie observat că ea adăuga o condiţie la aceea cerută până atunci ….
Sinodul constantinopolitan de la 1484 cerea abjurarea ereziei (de către fostul catolic).
La ruşi, Sinodul de la Moscova din 1441 repudiază unirea de la Florenţa. De la 1441 la 1667, ruşii au pretins, ca atare, rebotezarea catolicilor care doreau comuniunea cu ortodocşii ruşi.
Sinodul de la Moscova din 1667 interzice rebotezarea catolicilor. De la 1667, s-a practicat primirea prin mărturisire de credinţă şi miruire. Însă în sec. XVIII obiceiul a fost primirea prim mărturisire de credinţă pentru catolici, şi prin mărturisire şi mirungere, pentru protestanţi.
La 1755, Patriarhul Ecumenic Chiril V decretează primirea prin botez a catolicilor, armenilor, etc.. Decretul nu a fost revocat, însă din sec. XIX au apărut acomodări pastorale, privind primirea în ortodoxie prin ungere (dar rebotezarea rămânând o alegere posibilă).
Decretul lui Chiril al V-lea a fost susţinut şi de Patriarhii de Antiohia şi Ierusalim ….
Florovsky, în 1959, le reproşa ortodocşilor (el însuşi fiind ortodox) că sunt lipsiţi de echitate faţă de catolici, pentru că nu le recunosc acestora ceea ce lor le e recunoscut de către catolici. E ideea lui Florovsky.

În interesul adevărului, să adăugăm că o Taină validă nu e neapărat şi licită, permisă. Cu alte cuvinte, recunoaşterea validităţii Tainelor, mutuală sau nu, nu e un îndemn la recurgerea la acestea.

_________________
cirenaic.blogspot.com


07 Oct 2015, 21:08
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 155 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 12, 13, 14, 15, 16


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România